FORESTER Z OSZCZĘDNIEJSZYM DIESLEM
Fuji Heavy Industries Ltd. (producent samochodów Subaru) wprowadza na rynek lekko zmodyfikowaną wersję swojego Forestera. Po zmianach w stylizacji modelu rocznikowego 2011 przyszedł czas na drobne korekty techniczne silnika wysokoprężnego oraz zwiększenie komfortu pasażerów.
Wprowadzone zmiany techniczne miały na celu głównie dalszą optymalizację zużycia paliwa jednostki napędowej. Cel ten został osiągnięty poprzez redukcję oporów wewnętrznych silnika, zmianę parametrów turbiny oraz nowe oprogramowanie. Wynikiem jest obniżenie średniego zużycia paliwa o ok. 5 proc. (do 5,9 l/100 km w cyklu mieszanym), przy zachowaniu bardzo dobrych parametrów dynamicznych samochodu. W konsekwencji obniżeniu uległa emisja CO2 do wartości 155 g/km, co umieszcza Forestera w gronie najoszczędniejszych samochodów klasy SUV.
Zwiększenie komfortu podróżowania osiągnięte zostało dzięki zastosowaniu dwustrefowej klimatyzacji automatycznej dla wersji Comfort i wyższych. Zmianę tę wprowadzono wcześniej w samochodach z silnikiem benzynowym.
W związku z wprowadzonymi modyfikacjami ceny detaliczne samochodów wyposażonych w silnik wysokoprężny w specyfikacji Comfort i wyższej wzrosły o równowartość 500 EUR (brutto). Przykład: Forester 2.0 D w wersji Comfort kosztuje teraz równowartość 30.500 EUR.
Materiały źródłowe:
Subaru Import Polska
(28.09.2011)