KRYZYSOWE REAKCJE NA RYNKU CZĘŚCI I USŁUG
Efekty kryzysu gospodarczego widoczne są u producentów części zamiennych. W największym stopniu odczuwają je producenci ściśle współpracujący z koncernami samochodowymi. Spadek popytu powoduje, że coraz częściej muszą oni wstrzymywać taśmy produkcyjne na których wytwarzają części zamienne.
Sytuacja ta powoli przekłada się na niezależny rynek. Producenci części próbując ratować utracone sprzedaże na pierwszy montaż coraz mocniej naciskają na sieci dystrybucyjne, aby tu zrekompensować swoje straty. Z sondażu przeprowadzonego przez firmę MotoFocus.pl wynika, iż sytuacja kryzysowa na rynkach światowych dotknie w najbliższym czasie także osoby związane ze sprzedażą i usługami części motoryzacyjnych w Polsce.
Co trzeci respondent (33,2%) stwierdził, iż będzie zmuszony do szukania oszczędności, by przetrwać kryzys. Gorsza sytuacja rynkowa dotknęła wiele osób już teraz. Aż 26,6% zauważyło mniejsze zyski z prowadzonej działalności. Co ciekawe, prawie 30% osób deklaruje, iż sytuacja gospodarcza nie wpłynie znacząco na ich działalność i wszystko zostanie na podobnym poziomie jak w przeszłości. Niewiele ponad 10% sklepów motoryzacyjnych i niezależnych warsztatów biorących udział w sondażu widzi dla swojej działalności szanse w obecnej sytuacji na rynku, a kryzys gospodarczy postrzegają jako możliwość pozbycia się lub ograniczenia konkurencji, a co za tym idzie wzmocnienia pozycji własnej działalności.
Materiały źródłowe:
MotoFocus.pl
(10.02.2009)