MOTOCYKLE YAMAHA: OD WADLIWEGO TEMPOMATU DO PĘKAJĄCEJ ZĘBATKI
W modelach: FJR1300, XT1200Z Super Tenere, Tracer900 GT, Niken, MT-10, TMAX530 i TMAX560 wyprodukowanych w Japonii, może dojść do usterki tempomatu i samoistnego włączenia się światła stop, co podczas jazdy zwiększa ryzyko wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1.100 motocykli.
W modelach: XMAX 125, XMAX 300, XMAX 400, XSR 700, Tracer700 i Tenere700 wyprodukowanych we Francji, odblask tylny nie spełnia wymogów w zakresie odbijania światła, co w związku ze zmniejszoną widocznością zwiększa ryzyko wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3,576 motocykli.
W modelach: FJR1300A/FJR1300AE wyprodukowanych w Japonii, wytrzymałość koła zębatego drugiego biegu na wałku zdawczym może być niewystarczająca podczas dłuższej jazdy z dużą prędkością i przy występowaniu naprężeń spowodowanych częstą zmianą biegów. Może wtedy dojść do pęknięcia trybu, zwiększając ryzyko wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 92 motocykle.
Materiały źródłowe:
(UOKiK)
26.01.2021