NOWA „700”-KA HONDY
Honda Motor Co., Ltd. wprowadza do segmentu średnich motocykli nowy silnik o pojemności 700 cc, charakteryzujący się wysokim momentem osiąganym w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, a także niespotykanym dotychczas niewielkim zużyciem paliwa. Dodatkowo, jednostka ta współpracuje z drugą generacją dwusprzęgłowej skrzyni biegów (Dual Clutch Transmission).
Nowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, 2-cylindrowy silnik o pojemności 700 cc, doskonale pasuje do segmentu średnich motocykli (od 500 do 750 cc) tak niezwykle popularnych w Europie. Niskie zużycie paliwa na poziomie 3,7 l /100 km jest najlepszym wynikiem w tym segmencie. Oznacza on wydajność zwiększoną o średnio 40% względem innych, porównywalnych modeli o sportowej charakterystyce.
Dzięki połączeniu silnika z lekką, 6-cio biegową, kompaktową dwusprzęgłową przekładnią drugiej generacji przeniesienie napędu stało się jeszcze bardziej płynne, niezmiernie efektywne oraz wyczuwalne.
Pierwszym pojazdem z nową jednostkę napędową jest skuter Integra (na zdjęciu powyżej), który będzie zaprezentowany w listopadzie br. podczas wystawy motocyklowej w Mediolanie (EICMA).
Honda postanowiła wprowadzić nowatorski silnik, by stworzyć linię modeli bazujących na nowych założeniach, oferujących niespotykane dotąd w segmencie średnich motocykli niskie zużycie paliwa, a zarazem wysoki moment w najniższych wartościach obrotowych, co idealnie będzie sprawdzało się zarówno w jeździe miejskiej jak i turystycznej.
Materiały źródłowe:
Honda Poland
(28.09.2011)