MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
3 czerwca 2010

SYSTEM DELPHI Multec® DLA TECHNOLOGII BlueMotion

Po ponad rocznej współpracy z Volkswagenem, firma Delphi dostarcza swój system Multec® Diesel Common Rail do nowego 1.2-litrowego, 3-cylindrowego Volkswagena Polo BlueMotion, wybranego niedawno „Europejskim Samochodem Roku”. 

System wyposażony w szybki wtryskiwacz z siłownikiem elektromagnetycznym, został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w roku 2000 i od tego czasu podlegał zmianom i ulepszeniom, tak by spełniał stale zmieniające się normy emisji, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności cenowej i konkurencyjności pod względem walorów jezdnych i osiągów samochodów, w których był montowany.

System Common Rail montowany w Volkswagenie Polo BlueMotion wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania wtryskiwaczy solenoidowych, współpracujących z najnowszą generacją pomp paliwowych DFP6 Delphi. Takie połączenie pozwala na osiągnięcie poziomu emisji CO2 równego 87 g/km.

Nowy system Common Rail Delphi gwarantuje lepszą kontrolę nad ilością dozowanego paliwa, poprawia zdolność rozpylania paliwa i mieszania paliwa z powietrzem oraz może zapewnić nawet 6 cykli wtrysku na jeden cykl spalania, co owocuje wysoką płynnością procesu spalania, a w konsekwencji – obniżeniem poziomów hałasu i wibracji.

Poprawa wydajności systemu wtrysku i charakterystyk spalania została osiągnięta dzięki zredukowaniu strat ubocznych, obniżeniu masy podzespołu i zużycia energii oraz poprawie charakterystyk hydraulicznych. Dzięki tym wszystkim elementom, system wtryskiwaczy Delphi przeznaczanych dla silników Diesla Common Rail będzie mógł być stosowany do wszystkich wysilonych silników, montowanych w samochodach różnych klas.

Dla systemów Common Rail przeznaczona jest również nowa pompa DFP6, wyposażona w pojedynczy tłok. Została ona specjalnie zaprojektowana tak, aby zredukować wymiary i masę, a jednocześnie zapewnienić maksymalnie 2 000 bar ciśnienia w szynie zasilającej. Projekt pompy łączy relatywnie małą pojemność znamionową, do 0,42 cm3/obrót, ze zdolnością do działania zgodnie z prędkością silnika, w celu zapewnienia elastyczności i efektywnego działania w silnikach o pojemności do 2.2 litrów.

Osiagnięto to poprzez zastosowanie nowego projektu, zwartej głowicy hydraulicznej, pomagającej w podniesieniu sprawności objętościowej i mechanicznej i w konsekwencji redukcji ilości CO2 emitowanego przez silnik. Nowa koncepcja, możliwa do zastosowania w systemach z ciśnieniem w szynie zasilającej przekraczającym 2000 bar, redukuje naprężenia i charakteryzuje się znacznie sztywniejszą, w porównaniu z poprzednimi generacjami, głowicą, z opracowanym przez Delphi, zintegrowanym systemem zaworów, montowanych bezpośrednio na głowicy i odkuwanym wysokociśnieniowym wylotem, wyposażonym w zawór wyjściowy.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań Delphi, objętość martwa w głowicy pompy jest znacznie mniejsza niż w przypadku innych pomp wykorzystywanych w przemyśle samochodowym, co w efekcie daje najlepszą w swojej klasie wydajność objętościową dla bardzo dużych prędkości pompy, znacznie przekraczającą 90 proc. Ponadto, w przeciwieństwie do innych pomp dostępnych na rynku, nie ma ryzyka i miejsc w obwodzie wysokiego ciśnienia, którymi paliwo mogłoby przedostać się do środowiska.

Dodatkową zaletą konstrukcji Delphi jest zastosowanie unikalnego mechanizmu wałka i stopy. Krzywka z podwójnym garbem zapewnia dwa cykle pompowania na każdy obrót pompy, redukując tym samym liczbę koniecznych suwów pompy. W późniejszym czasie, przy zastosowaniu w silnikach 4–cylindrowych, możliwość działania pompy z szybkością równą liczbie obrotów silnika, w połączeniu z krzywką o podwójnym garbie, pozwoli na zsynchronizowanie cykli pompowania paliwa z cyklami wtrysku. To skuteczna metoda pozwalająca na osiągnięcie najniższego z możliwych poziomu emisji przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów silnika.

Mechanizm wałka i stopy został zoptymalizowany, w celu zredukowania bezwładności oraz obniżenia poziomu hałasu, poprzez zastosowanie opatentowanej przez Delphi statycznej prowadnicy stopy. Ten komponent jest wciskany bezpośrednio do obudowy, tak, aby prowadnica stopy, inna niż w poprzednio stosowanych modelach, nie drgała w trakcie działania pompy, co pozwala na obniżenie masy dynamicznej, umożliwiając zmniejszenie sprężyny zapewniającej powrót tłoka oraz optymalizację wymiarów i kształtu urządzenia. Konstrukcja zapobiega bocznej rotacji stopy pompy DFP6, eliminując ryzyko zniszczenia pompy i redukując jej masę do 2,4 kg.

Materiały źródłowe:
Delphi
(31.05.2010)  

WIĘCEJ ŚWIATŁA DLA MOTOCYKLI NOWY CITROËN C4

Powiązane wpisy

20141104_msc_bosch

MOTO-TECHNIKA

MOTOCYKLOWY UKŁAD STABILIZACJI MSC

ats_kute_02

MOTO-TECHNIKA

TECHNOLOGIE PRODUKCJI FELG

20080206_tujko_03

MOTO-TECHNIKA

NAPRAWA FELG ALUMINIOWYCH

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • NIE POLECAMY
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PARKING NIESTRZEŻONY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2020
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl All Rights Reserved

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.