NOWE WCIELENIA MERCEDESA AMG GT
Mercedes AMG GT – czołowy atleta z Affalterbach staje teraz na linii startowej w udoskonalonej formie. Przy okazji oferta modelu wzbogaca się o limitowaną edycję AMG GT R PRO. Poza aktualizacją designu dwudrzwiowe modele AMG GT Coupé i Roadster otrzymują zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS, nową kierownicę AMG Performance, konsolę środkową z innowacyjnymi przyciskami ekranowymi z AMG GT 4-drzwiowego Coupé oraz w pełni cyfrowy panel wskaźników z ekskluzywnym widokiem AMG Supersport. AMG GT R PRO wyróżnia się szeregiem modyfikacji pod kątem jeszcze lepszych osiągów torowych. Zoptymalizowany współczynnik mocy do masy, nowe zawieszenie, zmiany w aerodynamice zapewniające jeszcze większą siłą docisku, lekkie kubełkowe fotele oraz lżejsze obręcze – to wszystko pozwala uzyskać jeszcze lepsze wyniki na torze.
Kolejna nowość to opcjonalny asystent parkowania PARKTRONIC z kamerą cofania oraz kamerą z przodu, zapewniający dodatkową wygodę podczas manewrowania. Kolejnym symbolem rodzinnych więzi jest nowy, metaliczny odcień lakieru – błękit brylantu, który zostanie wprowadzony również do oferty AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Lista opcji wzbogaciła się także o dwukolorową tapicerkę ze skóry nappa w konfiguracji kolorystycznej srebrna perła/czarny.
Na zwiększenie osiągów AMG GT R PRO pozytywnie wpływa udoskonalona aerodynamika. Przeprojektowany przedni zderzak zyskał po dwie dodatkowe prowadnice powietrza po bokach, wykonane z pokrytych lakierem bezbarwnym włókien węglowych. Dolne prowadnice niemal płynnie przechodzą w wydłużony spojler zderzaka z metalowymi mocowaniami, które utrzymują go nieruchomo przy wysokich prędkościach, a przy okazji stanowią wizualny hołd dla wyścigowych wzorców AMG GT R PRO.
Jeszcze przed swoją światową premierą nowy AMG GT R PRO zdążył w imponującym stylu zademonstrować swoje osiągi na torze: na początku listopada ambasador marki AMG i kierowca wyścigowy AMG GT3 Maro Engel pokonał północną pętlę Nürburgringu zakamuflowanym egzemplarzem modelu w czasie 7:04,632 min. To wynik jeszcze lepszy niż czas, jaki uzyskał AMG GT R – i biorąc pod uwagę jesienną aurę oraz temperaturę 12 stopni Celsjusza, jest to dowód wyśmienitego potencjału aktualnego flagowca AMG.
Materiały źródłowe:
Mercedes-Benz Polska
(11.12.2018)