EURO 5 KONTRA HONDA CIVIC TYPE R
Można by rzec: pseudoekologia lansowana przez bolszewików trafnie zwanych arbuzami (zieloni na wierzchu, czerwoni w środku), znowu triumfuje. W związku z rychłym wejściem w życie nowej, restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin – Euro 5, Honda poinformowała o planowanym na koniec 2010 roku zakończeniu sprzedaży modelu Civic Type R w wielu krajach Europy, Polski nie wyłączając.
Civic Type R, 3-drzwiowy hatchback wyposażony w 201-konny, kręcący się do 8000 obrotów silnik, zadebiutował w 2006 roku. Agresywna stylistyka auta była dość zaskakująca w porównaniu z konserwatywnym wyglądem poprzednika tego modelu. W większości krajów europejskich, Type R będzie można nabyć tylko do stycznia 2011 roku. Samochód będzie jednak nadal produkowany w fabryce w Swindon, w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w tych krajach Europy, w których Euro 5 nie obowiązuje.
Szkoda, że „ekologiczny” szantaż użytecznych idiotów dotknął także klientów polskich. Dla wielu z nich Civic Type R był rozsądną – zwłaszcza cenowo – alternatywą wobec samochodów sportowych innych marek.
A propos użytecznych idiotów… Ciągle do ich świadomości nie może dotrzeć fakt, że ok. 600 aktualnie czynnych wulkanów na świecie emituje do atmosfery więcej dwutlenku węgla w ciągu jednej doby niż cały światowy przemysł w okresie… roku. Jak widać, istotniejsza od rozsądku okazuje się możliwość – idącego w setki miliardów dolarów – drenowania budżetów państw oraz kieszeni konsumentów.
Henryk Jezierski
(materiał źródłowy: Honda Poland)
11.08.2010