GDYNIA BOGATSZA O SALON MAZDY
We wtorek, 17 lutego 2009 w Gdyni przy ul. Morskiej 509 został oficjalnie uruchomiony największy w Polsce salon samochodowy Mazdy. Ciekawie rozwiązany pod względem architektonicznym obiekt liczy 570 m. kw. powierzchni i może służyć za przestronne miejsce ekspozycji dla blisko dwudziestu samochodów. Gdyński salon jest trzecim z kolei (po Gdańsku i Słupsku), jaki uruchomiła na Wybrzeżu firma BMG Bogdan Goworowski, znana zmotoryzowanym także jako autoryzowany dealer aut marek Mercedes oraz Chrysler, Jeep i Dodge.
Jej właściciel premierowy związek z japońskim koncernem przypieczętował nie tylko efektowną i zrealizowaną w ekspresowym tempie inwestycją. W okresie ledwie kilku miesięcy firma BMG sprzedała 200 aut (głównie modeli 6, 2 i 3), stając się czołowym partnerem Mazdy Motor Poland, zarówno pod względem wielkości sprzedaży jak i dynamiki jej wzrostu.
Specjalnie na uroczystość otwarcia gdyńskiego salonu przybył z Warszawy – mimo fatalnych warunków pogodowych – Wojciech Halarewicz, dyrektor generalny MMP (na zdjęciu wyżej po prawej, wraz z Bogdanem Goworowskim). Była zatem okazja do podsumowania ośmiu miesięcy oficjalnej obecności Mazdy na polskim rynku. Dyr. Halarewicz nie krył swojego zadowolenia z dotychczasowych wyników. Mimo opóźnionego o około 20 lat debiutu w naszym kraju, japoński importer już może poszczycić się liczbą ok. 2 tys. sprzedanych aut. Jest to liczba wyższa o ponad 50 proc. od zakładanej na cały rok.
Za jeszcze większy powód do satysfakcji i optymizmu na przyszłość menedżerowie japońskiego importera mogą uważać tak szybkie stworzenie od podstaw sieci dealerskiej i serwisowej. Zwłaszcza, że wśród ich partnerów znajdują się przedsiębiorcy o ugruntowanej pozycji na rynku samochodowym, z dynamicznym i doświadczonym personelem, atrakcyjnie zlokalizowanymi salonami oraz własnym kapitałem wystarczającym do przetrzymania okresów samochodowej dekoniunktury.
Wtorkowa uroczystość stała się także wyjątkowym świętem dla trzyosobowej rodziny z Sopotu, która odebrała kluczyki do dwutysięcznego auta sprzedanego w sieci MMP. Była to Mazda 6 w wersji sedan i w kolorze „Aurora Blue” z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 147 KM. Dodatkowym „wyposażeniem” wymarzonego auta okazały się liczne upominki przekazane klientom przez dealera. Senior rodu dziękując za tak wyjątkowe uhonorowanie podkreślił, że o jego wyborze zadecydowała przede wszystkim chęć posiadania samochodu japońskiego wyprodukowanego w Japonii, co dzisiaj – jak wiadomo – nie stanowi bynajmniej oczywistości.
Warto przy okazji podkreślić, że w aktualnej ofercie Mazdy oprócz „6” z sześcioma dostępnymi silnikami (od benzynowego 1,8 l/120 KM po wysokoprężny 2,2 l/185 KM) oraz w trzech wersjach nadwoziowych (sedan, hatchback, kombi), co stanowi znaczący wyróżnik w tym segmencie rynku, znajdują się także:
trzy- oraz pięciodrzwiowa „2” z trzema „benzyniakami” (1,3 l/75 KM, 1,3 l/86 KM i 1,5 l/103 KM) oraz jednym „dieslem” (1,4 l/68 KM)
„3” w wersji sedan i hatchback oraz dwoma silnikami benzynowymi (1,6 l/105 KM i 2,0 l/150 KM) i jednym wysokoprężnym (1,6 l/109 KM),
„5” z silnikiem benzynowym 2,0 l/146 KM oraz wysokoprężnym 2,0 l/143 KM,
„CX-7” z 260-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 2,3 l.
Tekst i zdjęcia:
H. Jez.
REKLAMY:
BMG Bogdan Goworowski
Autoryzowany Dealer Mazda
Gdynia, ul. Morska 509, tel. 0 58 660 49 00, salon sprzedaży
Gdynia, ul. Łużycka 9, tel. 0 58 660 49 15, serwis
Gdańsk, ul. Elbląska 81, tel. 0 58 3 222 222, salon sprzedaży i serwis
Bolesławice k/Słupska, ul. Słupska 6, tel. 0 59 848 70 70, salon sprzedaży i serwis