LEXUS NA 24 GODZINY
Lexus po raz drugi weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nurburgring. Wyścig, który odbędzie się w dniach 23-24 maja 2009 będzie dla inżynierów okazją do sprawdzenia dwumiejscowego, sportowego modelu Lexusa w warunkach ekstremalnych, jeszcze przed podjęciem masowej produkcji samochodu. Toyota Motor Corporation ma jeszcze jeden cel – stworzenie i rozwijanie nowego, młodego dynamicznego zespołu mechaników.
Samochód, który weźmie udział w wyścigu to prototyp Lexus LF-A, który został przystosowany do wymogów wyścigu, szczególnie pod względem bezpieczeństwa (klatka, zbiornik paliwa itd), oraz aerodynamiki. Zespół pracuje w tym roku nad poprawą osiągów bez większych zmian parametrów silnika, przeniesienia napędu i konstrukcji podwozia. Dwa samochody LF-A będą prowadzili na zmiane trzej kierowcy: Armin Hahne, Jochen Krumbach i Andre Lotterer.
Lexus jest obecny w sporcie motorowym głównie w USA oraz Japonii i ma na swoim koncie takie sukcesy jak zwycięstwo w legendarnym wyścigu Daytona 24 h w 2006, 2007 i 2008, w mistrzostwach GrandAm (Grand American Rolex Series) oraz w Super GT w Japonii w 2006, w których brał udział Lexus SC 430.
Specyfikacja Lexusa LF-A biorącego udział w 24-godzinnym wyścigu w Nurburgring:
Marka/model: Lexus LF-A (specyfikacja wyścigowa)
Kategoria/klasa: 2 SP8 (silnik w wersji przedprodukcyjnej)
Nazwa teamu: GAZOO Racing
Silnik: V-10, 4 805 cc, moc 500 KM, zamontowany centralnie z przodu
Nadwozie: włókno węglowe wzmocnione polimerem
Długość: 4.530 mm
Szerokość: 1.880 mm
Wysokość: 1.200 mm
Rozstaw osi: 2.605 mm
Napęd: na oś tylną, sekwencyjna skrzynia biegów
Opony: Bridgestone 305/30R20
Materiały źródłowe:
Toyota Motor Poland
(21.04.2009)