MADE IN POLAND: ARRINERA HUSSARYA GT4
Jednym z najważniejszych wydarzeń zakończonego niedawno (20-22 listopada 2015) Warsaw Moto Show była zapowiedź premiery pierwszego polskiego samochodu wyścigowego – Arrinery Hussarya GT4. Dojdzie do niej 14 stycznia 2016 roku w angielskim Birmingham podczas Autosport International – The Racing Car Show.
Testowa Arrinera Hussarya, zaprezentowana po raz pierwszy wiosną tego roku podczas poznańskiego Motor Show, ma stanowić bazę zarówno dla wersji wyścigowej jak i drogowej auta. Jak podkreślił podczas konferencji prasowej Łukasz Tomkiewicz, prezes Arrinera Automotive S.A., firma postawiła sobie za cel stworzenie silnej polskiej marki samochodowej, promując ją przede wszystkim poprzez wyścigi samochodowe. W roku przyszłym planowany jest udział Arrinery Hussarya GT4 przynajmniej w trzech wyścigach klasy open: 24 series, Super Challenge Pirelli oraz British GT Championship. Co ważne, polskie „dna” całego przedsięwzięcia ma odnosić się nie tylko do samochodu i zespołu ale także narodowości kierowcy. Aktualnie trwają rozmowy z potencjalnymi kandydatami do tej roli.
Arrinera Hussarya GT4 napędzana jest umieszczonym centralnie silnikiem V8 o pojemności 6,2 l, zapewniającym moc 450 KM oraz moment obrotowy przekraczający 580 Nm. Ta jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-biegową skrzynią. Pozostałe dane: nadwozie – carbonowe, rama – stal T45, homologacja FIA, aerodynamika – przedni splitter, płaska podłoga, tylny dyfuzor, tylne skrzydło, akwizycja danych – Cosworth ICD Plus, sterowanie – Paddles Shift Pectel, napęd – tylny, zawieszenie – podwójny wahacz + pushrods, amortyzatory – Ohlins TTX, hamulce – Alcon 380 mm 6-tłoczkowe + ABS Bosch System, koła – Braid, opony – Michelin, sprzęgło – 3-tarczowe Tilton, masa własna – 1200 kg.
Tekst i zdjęcia:
H. Jez.