MOTO-BUBLE: MERCEDES, BMW

MERCEDES Klasy C (BR 203), CLK (BR 209), Klasy E (BR 211), CLS (BR 219), CL Coupe (BR 203.7), CLS (BR 203): ODPADAJĄCY SZYBERDACH
W samochodach marki Mercedes Klasy C (BR 203), CLK (BR 209), Klasy E (BR 211), CLS (BR 219), CL Coupe (typ 203.7) oraz CLS (typ 203) wyprodukowanych od 24 stycznia 2000 do 23 grudnia 2010, klejone mocowanie pomiędzy szklaną pokrywą, a ramą dachu przesuwnego może być nieodpowiednie i jego siła wiązania ulega stopniowemu zmniejszeniu. Może to skutkować oderwaniem się szklanej pokrywy od pojazdu, zwiększając ryzyko wypadku i/lub obrażeń innych uczestników ruchu drogowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 331 pojazdów.
MERCEDES ML/GL/GLE/GLS (BR 166), GLE Coupé (BR 292), CLS (BR 218), GLC (BR 253), GLE Coupé (BR 292), GLK (BR 204) Klasa C (BR 205), Klasa E (BR 212, 213), Klasa E Cabriolet/Coupé (BR 207, 238), Klasa S (BR 222) i Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217): ZANIK WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO
W samochodach marki Mercedes, modele: ML/GL/GLE/GLS (BR 166), GLE Coupé (BR 292), CLS (BR 218), GLC (BR 253), GLE Coupé (BR 292), GLK (BR 204) Klasa C (BR 205), Klasa E (BR 212, 213), Klasa E Cabriolet/Coupé (BR 207, 238), Klasa S (BR 222) i Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217), wyprodukowanych od 14 kwietnia 2010 do 12 kwietnia 2017, aluminiowe śruby przekładni kierowniczej mogą ulec korozji pod wpływem wody rozpylonej w połączeniu z agresywnymi środkami do usuwania lodu (sól drogowa). Zaawansowana korozja może ograniczać trwałość śrub i skutkować ich pęknięciem. W przypadku pęknięcia wszystkich trzech śrub mocujących, Power-Pack może odłączyć się od przekładni kierowniczej, skutkując awarią wspomagania układu kierowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 16 621 pojazdów.
MERCEDES typu EQE (BE 295): NIESPRAWNE PODUSZKI POWIETRZNE
W samochodach marki Mercedes typu EQE (BR 295), wyprodukowanych od 24 marca do 02 sierpnia 2022, w razie wypadku związanego z aktywacją nadokiennej poduszki powietrznej, poduszka powietrzna w obszarze górnej części okładziny słupka B może nie zadziałać zgodnie z przeznaczeniem. Może dojść również do poluzowania okładziny słupka B i przedostania się jej do wnętrza pojazdu. W związku z tym istnieje ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 119 pojazdów.
BMW Serii 7 (G70): NIESPRAWNE PODUSZKI POWIETRZNE
W samochodach marki BMW Serii 7 (G70), wyprodukowanych w Niemczech, poduszki pasażera mogą nie zostać wyzwolone podczas zdarzenia. W tym przypadku zapali się kontrolka poduszek i zostanie wyświetlony komunikat „nie korzystać z fotela pasażera”.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 68 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(02.03.2023)