MOTO-BUBLE: MERCEDES KLASY X 470, HONDA 750M, MAZDA RX-8 i 6, SUBARU OUTBACK, TOYOTA PROACE CITY
MERCEDES KLASY X 470
W samochodach marki Mercedes Klasy X Typ 470, wyprodukowanych w Hiszpanii, z wersją silnika OM642, przewód powrotny chłodnicy oleju może ocierać o belkę poprzeczną osi przedniej, co niesie ryzyko jego uszkodzenia, a w efekcie utraty oleju w przedniej części pojazdu. W przypadku rozlania się oleju na jezdnię, zachodzi ryzyko wypadku drogowego i obrażeń u innych użytkowników drogi.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 413 pojazdów.
HONDA ADV750M, NSS750M, NC750XDM
W motocyklach marki Honda, wyprodukowanych w Japonii, modele: ADV750M (X-ADV) – okres produkcji: od 23.10.2020 do 06.09.2021, NSS750M (Forza 750) – okres produkcji od 29.09.2020 do 14.09.2021, NC750XDM – okres produkcji od 23.12.2020 do 14.09.2021, montując nową przepustnicę o większej średnicy w celu poprawy wydajności układu zasilania, jednocześnie zastosowano niewłaściwie parametry map w module ECU. W efekcie prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym może ulec zmniejszeniu aż do jego zgaśnięcia np. podczas ruszania spod świateł.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 242 pojazdy.
MAZDA RX-8
W samochodach marki Mazda RX-8 model SE wyprodukowanych w Japonii od 08.04.2008 do 01.07.2010 oraz Mazda 6 model GG/GY, wyprodukowanych w Japonii od 28.07.2005 do 30.07.2007 może dochodzić do wycieku paliwo może dochodzić do wycieku z pompy paliwa, co zwiększa ryzyko pożaru w przypadku obecności źródła zapłonu w pobliżu pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 90 pojazdów.
SUBARU OUTBACK
W samochodach marki Subaru Outback rok modelowy 2021 istnieje ryzyko uruchomienia funkcji hamowania awaryjnego układu Eyesight w wyniku nieprawidłowego rozpoznania obiektów. Może to doprowadzić do kolizji jeśli pojazd z tyłu nie zachowywał odpowiedniego dystansu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 53 pojazdy.
TOYOTA PROACE CITY
W samochodach marki Toyota Proace City, wyprodukowanych w Hiszpanii od 14.12.2019 do 24.08.2021, ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownika nadwozia oraz nieprawidłowe doprowadzenie zasilania ogrzewania postojowego istnieje ryzyko, że z tego podzespołu będzie wyciekać paliwo. W takim przypadku z komory. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto 14 samochodów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(25.11.2021)