MOTO-BUBLE: MERCEDES
MERCEDES GLE/GLS, C-CLASS, E-CLASS, S-CLASS, E COUPE/CABRIOLET, GLC, CLS, G: WYCIEK PŁYNU CHŁODZĄCEGO
W samochodach marki Mercedes serii GLE/GLS (167), C-Class (205), E-Class (213), S-Class (222), S -Class (223), Klasa E Coupe/Cabriolet (238), GLC (253), CLS (257) i Klasa G (463), z silnikiem wysokoprężnym z pompą płynu chłodzącego – sterowaną podciśnieniem, wyprodukowanych od 27 stycznia 2017 do 12 grudnia 2021, może zaistnieć nieszczelność między obwodami chłodzenia i podciśnienia. W takim przypadku płyn chłodzący może dostać się do obwodu podciśnienia i spowodować uszkodzenie różnych elementów, prowadząc do, między innymi, wyłączenia zaworu recyrkulacji spalin i skutkując zwiększoną emisją spalin i zużyciem paliwa. Jeżeli elektryczny zawór przełączający recyrkulacji spalin będzie narażony na działanie płynu chłodzącego, może dojść do ciągłego wzrostu temperatury tego elementu i ryzyka pożaru z powodu reakcji elektrochemicznej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 9.821 pojazdów.
MERCEDES CLA, A-CLASS: AWARIA WSPOMAGANIA KIEROWNICY
W samochodach marki Mercedes CLA (BR 118) i Klasy A (BR 177), wyprodukowanych od 25 czerwca do 08 lipca 2020, połączenie śrubowe zasilania elektrycznego układu wspomagania może być zabrudzone przez pozostałości kleju stosowanego na gorąco. W tym przypadku efekty starzenia się kleju mogą prowadzić do utraty siły zacisku, a tym samym z czasem do poluzowania połączenia śrubowego, co może skutkować przerywaniem zasilania, a dalej – do awarii wspomagania przekładni kierowniczej podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 59 pojazdów.
MERCEDES CITAN: BŁĘDNE OPROGRAMOWANIE UKŁADU ESP
W samochodach marki Mercedes Citan (Typ 415), wyprodukowanych we Francji, podczas wizyty w warsztacie mogło zostać wgrane oprogramowanie, które nie jest przewidziane do zainstalowanego w pojeździe modułu sterującego ESP, co skutkuje jego błędnym funkcjonowaniem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 6 pojazdów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(18.02.2022)