MOTO-BUBLE: PEUGEOT, TOYOTA

PEUGEOT 206: BRAK SYGNALIZACJI ZWOLNIENIA HAMULCA RĘCZNEGO
Samochody marki Peugeot 208 zostały wyprodukowane z niewłaściwie skonfigurowaną wiązką przewodów hamulca ręcznego, co może prowadzić do nieprawidłowego działania kontrolki hamulca ręcznego. W konsekwencji, użytkownik nie zostaje poinformowany, kiedy hamulec ręczny zostaje zwolniony manualnie, co może doprowadzić do zagrożenia pożarowego z powodu przegrzania klocków hamulcowych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 124 pojazdy.
TOYOTA GR86: NIESPRAWNY SYSTEM POWIADAMIANIA
Samochody marki Toyota GR86, wyprodukowane w Japonii od 25 marca do 15 września 2022, wyposażone są w moduł DCM (Data Communication Module), który obsługuje system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Umożliwia on ręczne, lub w przypadku poważnych wypadków, automatyczne nawiązywanie połączeń. Przed dostarczeniem samochodu do klienta, moduły DCM wymagają ręcznej aktywacji. Istnieje jednak ryzyko jej pominięcia, co powoduje brak ostrzegania użytkowników auta, że system nie może nawiązać połączenia.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 18 samochodów.
Materiały źródłowe:
UOKiK
(22.12.2022)