MOTOCYKLE SUZUKI 1000 A: WADLIWA ELEKTRYKA
W motocyklach Suzuki DL 1000A L4/L5, wyprodukowanych od 1 listopada 2013 roku do 15 lipca 2015 roku w Japonii, mogą wystąpić trzy rodzaje problemów technicznych:
1. Kostka wiązki stacyjki – w czasie eksploatacji motocykla wiązka stacyjki jest narażona na działanie wilgoci oraz zalanie różnego rodzaju płynami agresywnymi. Dłuższa eksploatacja motocykla w tych warunkach może powodować korodowanie styków kostki wiązki stacyjki, co skutkuje zwarciem obwodu elektrycznego i brakiem możliwości odcięcia zasilania elektrycznego niezależnie od położenia stacyjki. W ściśle określonych warunkach może wystąpić zjawisko ciągłości pracy silnika po wyłączeniu zapłonu (przekręceniu stacyjki w pozycję OFF).
2. Wiązka elektryczna – na skutek niewłaściwego ułożenia wiązki elektrycznej może dochodzić do jej kontaktu ze zbiornikiem paliwa. Dłuższa eksploatacja motocykla w tych warunkach może powodować przecieranie izolacji przewodów wiązki elektrycznej. W efekcie końcowym na skutek zwarcia w instalacji elektrycznej motocykla może wystąpić zakłócenie pracy silnika, a nawet jego zatrzymanie w czasie jazdy.
3. Przewód masowy – z powodu nieprawidłowego umiejscowienia przewodu masowego może wystąpić zaburzenie przepływu prądu elektrycznego w instalacji motocykla, a w konsekwencji – utrudniony rozruch silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 111 motocykli.
Materiał źródłowy:
UOKiK
(18.02.2016)