MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
21 kwietnia 2009

NOWE AUDI Q7

Przed trzema laty, po pojawieniu się na rynku, wyczynowy SUV Audi – Audi Q7 natychmiast zajął czołową pozycję – sportowy i wygodny samochód dużego formatu, doskonale sprawdzający się zarówno jako auto na co dzień, na weekend jak i do pracy. Teraz model ten został jeszcze udoskonalony. Q7 stało się bardziej eleganckie, efektywniejsze i emituje mniej szkodliwych substancji: Q7 3.0 TDI quattro zużywa tylko 9,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Pojawi się także w nowej wersji jako TDI clean diesel, z najczystszą technologią wysokoprężną na świecie i jeszcze niższym spalaniem – zaledwie 8,9 litra/100 km.

 

 

 

Nadwozie: język dynamiki

 

 

Z przodu duża osłona chłodnicy Singleframe otrzymała nowe kontury, pionowe chromowane listwy kontrastują z czarnym, błyszczącym lakierem. Zmodyfikowane zostały także zderzaki: w dolnej części są pokryte czarnym lub popielatym kontrastowym lakierem, w zależności od koloru nadwozia. Osłona podwozia ma teraz w środkowej części zderzaka wyraźnie zaznaczone żebra.

 

Obok montowanych seryjnie reflektorów halogenowych Audi oferuje także wariant reflektorów ksenonowych „plus” i nową wersję adaptive-light, która łączy w sobie światła mijania i drogowe oraz specjalne światła do jazdy na autostradzie, a także układ doświetlania zakrętów i pobocza. W wersji z reflektorami ksenonowymi diody świateł do jazdy dziennej tworzą kształt litery „U”. Także kierunkowskazy – umieszczone jako proste linie przy górnej krawędzi wlotów powietrza – wykonane są z diod LED.

 

 

 

Widok z boku z przypominającą coupé linią dachu, płaskim pasem okien i pełnymi napięcia zaokrąglonymi płaszczyznami podkreśla dynamikę sylwetki Q7. Zmienione listwy w drzwiach stanowią interesujące akcenty. Koła ze stopu metali lekkich mają format 7,5 J x 18, a opony rozmiar 235/60. W wersjach z silnikiem V6 obręcze posiadają siedem, w wariantach V8 – sześć ramion.

 

 

Dolna część tylnego zderzaka także pokryta jest lakierem w kontrastowym kolorze. Pokrywa bagażnika, która częściowo zachodzi na tylne słupki dachowe tworząc kontur w kształcie litery „S”, w obrębie tablicy rejestracyjnej ma nową, wyjątkowo plastyczną formę. Aby obniżyć ciężar Q7, wykonano ją z aluminium, podobnie jak pokrywę komory silnika i błotniki. Seryjne diodowe światła tylne są bardzo rozpoznawalne.

 

Cztery z jedenastu kolorów lakierów dla Audi Q7 są nowością – biały Ibis, metaliczny popielaty Graphit, metaliczny brązowy Teak i metaliczny czarny Orca. Na życzenie Audi dostarcza pakiet aluminiowych elementów zewnętrznych obejmujący chromowane listwy w zderzakach i drzwiach, dolne części zderzaków w kolorze nadwozia oraz środkową część przedniego dolnego spojlera i dyfuzor w kolorze kontrastującym z resztą pojazdu.

 

Wnętrze: przestronne i wygodne

 

 

 

 

Dzięki rozstawowi osi równym 300 cm mierzące 5,09 metra Audi Q7 oferuje dużo miejsca we wnętrzu. Oparcia tylnej kanapy można składać w trzech częściach. Po złożeniu powstaje równa powierzchnia podłogi, a pojemność bagażnika zwiększa się z 775 do 2.035 litrów. W wersji ze skórzaną tapicerką środkowe siedzenie jest jeszcze bardziej komfortowo wyprofilowane.

 

W ramach wyposażenia dodatkowego można otrzymać wiele funkcjonalnych rozwiązań, na przykład przesuwaną tylną kanapę lub przesuwane komfortowe pojedyncze siedzenia. Ponadto dostępny jest trzeci rząd siedzeń dla pasażerów mierzących poniżej 1,60 metra, połączony z udoskonaloną wersją Easy-Entry.

 

Zestaw instrumentów ma nowy kształt, duże, czytelne okrągłe zegary obramowano materiałem Metallic. Nastrojowe światła w tapicerce drzwi oraz ozdobne wstawki po stronie pasażera nadają wnętrzu prawdziwie dystyngowany charakter. Liczne elementy obsługowe zostały udoskonalone i ozdobione chromowanymi detalami.

 

Zastosowano również kolory i materiały dla wnętrza jest nowa. Pokrycia siedzeń z tkaniny są dostępne w kolorze czarnym i jasnopopielatym, tapicerka skórzana ponadto w odcieniu brązowym Para, beżowym Savannah i beżowym Kardamon. Elementy dekoracyjne utrzymano seryjnie w matowym czarnym kolorze, przy opcjonalnych pakietach stylistycznych zastosowano aluminium i drewno.

 

Napęd: moc i efektywność

 

Audi Q7 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z sześcioma mocnymi i wysokoefektywnymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi, wśród nich także najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie – Audi Q7 V12 TDI. Moc silników przekazywana przez szybko zmieniającą biegi, sześciostopniową przekładnię tiptronic trafia do systemu quattro, który rozdziela ją między osie z lekkim podkreśleniem tyłu.

 

Silnik 3.0 TDI uzyskuje moc 176 kW (240 KM) i od 2.000 do 2.250 obr./min utrzymuje wysoki moment obrotowy 550 Nm, a spala przy tym w cyklu EU tylko 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Mimo bardzo starannego oczyszczania spalin i związanej z tym najczystszej technologii wysokoprężnej potrzebuje on tylko 8,9 litra/100 km. Wariant ten spełnia surowe amerykańskie normy emisji spalin LEV II Bin 5 oraz zapowiadaną na 2014 rok normę Euro-6.

 

Rozwiązania zastosowane w TDI clean diesel są bardzo kompleksowe. Udoskonalony układ wtryskowy Common Rail generuje ciśnienie 2.000 bar, nowe czujniki komory spalania oraz wysokowydajny układ recyrkulacji spalin pozwalają na uzyskanie wysokoefektywnego spalania. Za redukcję pozostałych tlenków azotu odpowiedzialny jest nowoczesny katalizator DeNOx. Bezpośrednio przed nim pompa wtryskuje dodatek o nazwie AdBlue; w gorącym strumieniu spalin roztwór rozpada się na amoniak, który rozkłada tlenki azotu do nieszkodliwego azotu i wody. Warsztaty Audi uzupełniają AdBlue w ramach okresowych przeglądów.

 

Również w przypadku Q7 4.2 TDI zużycie paliwa wyraźnie spadło – z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc wysokoprężnego silnika V8: teraz osiąga on 250 kW (340 KM) i 760 Nm, przy czym maksymalny moment obrotowy uzyskuj się od 1.750 do 3.000 obr./min.

 

Efektywność i dynamika dotyczy także silników benzynowych: 3.6 FSI – V6 z małym kątem rozwarcia cylindrów ma moc 206 kW (280 KM) i uzyskuje 360 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min. Średnio spala przy tym 12,1 litra paliwa na 100 km. Moc jednostki 4.2 FSI V8 to 257 kW (350 KM) i 440 Nm przy 3.500 obr./min, a spalanie – 12,7 litra/100 km.

 

Nowa technologia z systemem odzysku energii pozwala na dalszą redukcję spalania we wszystkich silnikach zamieniając podczas hamowania i toczenia się energię mechaniczną na elektryczną i magazynując ją w akumulatorze. Powoduje ona także obniżenie emisji CO2 o prawie 5 g/km.

 

Podwozie: bezpieczne i dynamiczne

 

Audi Q7 podkreśla swoją wyjątkową pozycję także w dziedzinie technologii zawieszenia. Na życzenie Audi dostarcza adaptive air suspension – zawieszenie pneumatyczne współpracujące z elektroniczną regulacją amortyzatorów, zmieniające prześwit poprzeczny (5 wysokości) i oferujące trzy charakterystyki tłumienia drgań: Comfort, Automatic i Dynamic. Na drodze Q7 zachwyca sportowo – spontaniczną precyzją, a tam, gdzie kończy się asfalt – doskonałymi właściwościami terenowymi.

 

Oferta kół sięga od formatu 18-calowego do rozmiaru 10 J 21 z oponami 295/35. Do wyboru jest dziesięć różnych wzorów, w tym także eleganckie, szlifowane na połysk warianty dwukolorowe. Duże hamulce (18 cali z przodu i z tyłu) wzorcowo zatrzymują samochód.

 

Ceramiczne tarcze hamulcowe wzmacniane włóknem węglowym, dostępne na  życzenie dla modeli ośmiocylindrowych, zaostrzają dynamiczny charakter tego wyczynowego SUV-a Audi. Są one lżejsze niż tarcze stalowe, ekstremalnie odporne na ścieranie, praktycznie pozbawione fadingu i pozwalają na uzyskanie wysokich przebiegów oraz krótkich dróg hamowania. Tarcze ceramiczne mają średnicę z przodu 420, a z tyłu 370 milimetrów i współpracują z czarnymi zaciskami opatrzonymi napisem „Audi ceramic”. Na przedniej i tylnej osi zamontowano łącznie 24 tłoczki.

 

Wyposażenie: luksus i hightech

 

Audi Q7 ma bogate wyposażenie. Seryjnie montowane są: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłogaw bagażniku ze schowkiem i „wanną”, reling dachowy, komfortowa automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami.

 

W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele luksusowych elementów: komfortowy kluczyk, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, który nie tylko grzeje, lecz także chłodzi przy użyciu małych wentylatorów.

 

Dla szczególnie dynamicznych kierowców Q7 Audi przygotowało dwa starannie dobrane pakiety. Pakiet elementów zewnętrznych S line uszlachetnia wygląd detalami takimi jak specjalne zderzaki i pełna powłoka lakiernicza. Pakiet sportowy S line obejmuje między innymi czarne wnętrze, sportowe siedzenia pokryte skórą i Alcantarą lub skórą Verano, aluminiowe listwy dekoracyjne (do wyboru także czarne błyszczące lub z drewna brzozowego), specjalne kolory lakierów nadwozia, 20-calowe koła i bardziej sztywne dostrojenie stalowego zawieszenia względnie adaptive air suspension.

 

Q7 oferuje również wiele inteligentnych, praktycznych rozwiązań przydatnych w życiu codziennym – na przykład elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika, dwustronną matę, zestaw szyn do mocowania bagażu, wyjmowany worek na narty, wspornik na rower do wnętrza, różne bagażniki dachowe, interesujący pakiet Offroad-style oraz składany zespół sprzęgu przyczepy (ten duży SUV może holować do 3,5 tony).

 

Jeżeli chodzi o Infotainment do wyboru jest wiele elementów modułowych. Trzy opcjonalne systemy należą do nowej generacji sprzętu Audi. Najbogatsza wersja obejmuje twardy dysk dla danych nawigacji, muzyki i telefonu, doskonałej jakości kolorowy monitor z grafiką map 3D, napęd DVD oraz obsługę głosową. Można ją rozbudować do luksusowej centrali multimedialnej poprzez podłączenie na przykład telefonu z bluetooth, tunera TV, cyfrowego tunera radiowego i Rear Seat Entertainment. Audi oferuje także advanced sound system firmy Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 W i 14 głośnikami.

 

Paletę wyposażenia dodatkowego uzupełniają technologie z klasy luksusowej. Współpracujący z radarem system adaptive cruise control reguluje prędkość jazdy i odległość do jadącego z przodu pojazdu w zakresie od 30 do 200 km/h przez dodawanie gazu lub przyhamowywanie. W razie niebezpieczeństwa włączony do tego systemu Audi braking guard dwustopniowo ostrzega kierowcę.

 

Audi lane assist pomaga kierowcy, powyżej 60 km/h, utrzymać pas ruchu korzystając z danych zebranych przez kamerę obserwującą linie na jezdni. Audi side assist przy prędkości powyżej 30 km/h pomaga przy zmianie pasa ruchu. Radar i czujniki obserwują to, co dzieje się za samochodem w odległości do 70 metrów. Audi parking system advanced ułatwia parkowanie dzięki kamerze wstecznej i liniom pomocniczym wyświetlanym na monitorze pokładowym.

 

Najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie: Audi Q7 V12 TDI

 

Audi Q7 V12 TDI, najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie, już w momencie wprowadzenia na rynek otrzymał wyjątkowe oblicze z dużymi wlotami powietrza. Nowością jest teraz wnętrze i zmodyfikowany tył nadwozia.

 

Silnik wysokoprężny V12, blisko spokrewniony z silnikiem samochodu wyścigowego R10 TDI – trzykrotnego zwycięzcy Le Mans, uzyskuje z sześciu litrów pojemności moc 368 kW (500 KM) i udostępnia 1.000 Nm od 1.750 do 3.2500 obr./min.

 

Przyspieszając do setki w 5,5 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie) wariant ten może się poszczycić osiągami mocnego samochodu wyścigowego. Mimo imponującej mocy spala średnio 11,3 litra paliwa na 100 km. Do jego luksusowego wyposażenia seryjnego należą 20-calowe koła, system nagłośnieniowy Bose i wiele innych atrakcji.

 

Materiały źródłowe:
Kulczyk Tradex
(21.04.2009)

 

„ANIOŁY” FORMUŁY 1 YAMAHA ZAPRASZA

Powiązane wpisy

ŚWIATOWA PREMIERA AUDI e-tron GT

AKTUALNOŚCI, PREMIERY

ŚWIATOWA PREMIERA AUDI e-tron GT

MERCEDES-AMG S 65:  KOLEJNA OFIARA „ARBUZÓW”

PREMIERY

MERCEDES-AMG S 65: KOLEJNA OFIARA „ARBUZÓW”

20120626_scania_scr_07

PREMIERY

SCANIA EURO 5 SCR: KONCERTMISTRZ W ORKIESTRZE

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2021
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OGŁOSZENIA
  • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • REPORTAŻ
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SOKÓŁ GDAŃSK
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2021
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl & PolskaWolna.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT