NOWOŚCI HONDY I SUZUKI NA 2012 ROK
Listopadowy salon motocyklowy w Mediolanie był okazją do zaprezentowania przez Hondę i Suzuki bogatej oferty motocykli, które wejdą do sprzedaży w przyszłym roku.
Honda po raz pierwszy pokazała m.in. Crosstourera (na zdjęciu powyżej), Integrę oraz dwa nowe motocykle średniego segmentu – NC700X i NC700S. Różnorodna i kompletna oferta na rok 2012 obejmuje zarówno skutery 50 cc jak i luksusowe motocykle turystyczne o pojemności 1800 cc. Nowe modele pojawiają się praktycznie w każdym segmencie i dostosowane są do najróżniejszych potrzeb motocyklistów, niezależnie od rodzaju i stylu jazdy. Wśród nowości znalazły się m.in.:
Honda Crosstourer – motocykl segmentu Adventure, który bazuje na unikalnej konstrukcji silnika o układzie V4. Zaprezentowany po raz pierwszy jako koncept w 2010 roku, dzięki silnikowi o pojemności 1200 cc, niespotykanej stylistyce, zawieszeniu o dużym skoku, komfortowej, wyprostowanej pozycji za kierownicą jak i systemowi kontroli trakcji, C-ABS, czy też opcjonalnej przekładni dwusprzęgłowej, jest wszechstronnym modelem gotowym nawet na ryzykowne wyprawy.
Honda Integra – nowy motocykl oferujący stabilną i dynamiczną jazdę przy zachowaniu wysokiego komfortu oraz ochrony przed warunkami atmosferycznymi charakterystycznymi dla skuterów. Wyposażona w przekładnie dwusprzęgłową Integra kryje w sobie silnik o 670 cc, który zapewnia wyjątkowe osiągi. Co więcej pojazd ten wyróżnia się niezwykle niskim zużyciem paliwa.
Dwa nowe, w przystępnej cenie, motocykle Hondy segmentu średniego – NC700X i NC700S z grupy Adventure oraz Naked, idealne do codziennych przejażdżek po mieście jak i dłuższych wypraw. Wyposażone w silniki 670 cc o wyjątkowych osiągach charakteryzują się niespotykanym w tej klasie niskim zużyciem paliwa.
Trzy stylowe, niedrogie skutery oferujące wiele radości z jazdy: Vision 50, pierwsza “pięćdziesiątka” Hondy zaprojektowana specjalnie na rynek europejski, świetnie uzupełnia zaprezentowany już wcześniej w tym roku Vision 110, dodatkowo Wave 110i, który bazuje na bijącym rekordy sprzedaży modelu Super Cub.
Zwiększeniu uległa liczba modeli Hondy wyposażonych w dwusprzęgłową przekładnię (Dual Cluch Ttransmission) drugiej generacji: VFR1200F (upgrade na rok 2012), Crosstourer, Integra (pierwszy model standardowo wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię), NC700X oraz NC700S. Po raz pierwszy dwusprzęgłowa przekładnia, która pozwala na płynną i wygodną zmianę biegów, w motocyklu została wprowadzona w 2010 w Honda VFR1200F.
Unowocześnione zostały dwa flagowe modele Hondy – GL1800 Gold Wing, luksusowy motocykl z segmentu Tourer z ponad 36-letnią historią oraz jubileuszowa wersja Super Sport’a CBR1000RR Fireblade z okazji jego 20 rocznicy wejścia na rynek.
Oprócz siedmiu nowych modeli (Integra, NC700X, NC700S, Crosstourer, Vision 50, Vision 110 oraz Wave 110i), sześciu unowocześnionych wersji motocykli (CBR1000RR Fireblade, GL1800 Gold Wing, VFR1200F, CFR450R, CRF250R i CRF150R), Honda dodatkowo na rok 2012 przygotowała 16 nowych kolorów w gamie oferowanych dotąd modeli.
Również Suzuki zaprezentowało pełną ofertę motocykli wraz z zapowiedzią nowości na 2012 rok – Super Sporta GSX-R 1000. Oprócz tego pokazano przyszłoroczne modele: V-Stroma 650 ABS i GSR 750 ABS. Odwiedzający mieli także możliwość obejrzenia koncepcyjnych wersji znanych już klientom Suzuki VanVan Marine, V-Strom Extreme czy Burgmana Fuel-Cell oraz w wersji Golf.
Nowy GSX-R1000 to przykład wyczynowego motocykla o najlepszych osiągach, którego projekt stał się już legendą. W nowym modelu poddano modyfikacji ramę, widelec przedni typu Big Piston i udoskonalono zaciski przedniego hamulca Brembo, typu monoblok z tarczami cieńszymi o 0,5 mm i lekkimi zaciskami. Silnik o pojemności 999 cc otrzymał tłoki pochodzące z motocykli startujących w MotoGP, które są 11 proc. lżejsze od standardowych. Udoskonaleniom towarzyszy również wprowadzenie pojedynczego układu wydechowego 4-2-1. Dzięki tym zmianom GSX-R1000 lepiej reaguje na otwarcie przepustnicy, ma większą moc w średnim zakresie obrotów, mniejsze zużycie paliwa (o ok. 8 proc.) oraz jest lżejszy od poprzednika o 2 kilogramy!
Z kolei V-Strom 650 ABS to następca legendarnego modelu DL650 V-Strom, jednego z najsłynniejszych motocykli turystycznych w klasie Enduro. W porównaniu z poprzednikiem jest jeszcze bardziej komfortowy i ekonomiczny, ma bardziej elastyczny silnik w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych, a także zapewnia lepszą ochronę przed wiatrem dzięki bardziej aerodynamicznemu ukształtowaniu osłon oraz zastosowaniu regulowanej szyby. Nowy V-Strom jest lżejszy od swojego poprzednika o 6 kilogramów i ponadto jest wyposażony w układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS).
Kolejna nowość Suzuki to model GSR 750 ABS – motocykl typu „naked”, który łączy w sobie modny futurystyczny wygląd z doskonałą poręcznością i elastycznością potrzebną do jazdy po miejskich ulicach. GSR 750 ABS jest jeszcze bardziej przyjazny użytkownikowi gdyż doposażony został w układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). Ten unikatowy model z zawieszeniem przednim typu upside down, wielofunkcyjnym zestawem wskaźników, lampą przednią o futurystycznym kształcie oraz tłumikiem o trójkątnym przekroju, łączy nowoczesny wygląd z wysoką funkcjonalnością. Źródłem napędu GSR 750 jest lekki i zwarty silnik zapożyczony z modelu GSX-R750. Celem zespołu projektującego było uzyskanie jak najbardziej płynnej reakcji na zmianę położenia przepustnicy, a także dynamicznego przyspieszania przy niskim poziomie emisji zanieczyszczeń.
Stoisko Suzuki jak zwykle stanowiło atrakcję podczas tegorocznych targów. Firma przedstawiła wersje specjalne znanych modeli takich jak: VanVan Marine doposażony w boje, kotwicę czy linę, Burgmana w wersji Golf z dodatkami, które można śmiało zabrać ze sobą na pole golfowe, czy V—Strom 650 w wersji Extreme (z dodatkowymi akcesoriami jak narty, kilof , łopata oraz obszyte futerkiem siedzenie). Ponadto odwiedzający mieli możliwość obejrzenia wyścigowych wersji modeli GSX-R 600 oraz 1000 z zespołu Yoshimura, GSV-R Rizla czy Gladiusa Cup.
Materiały źródłowe:
Honda Poland
Suzuki Motor Poland
(08.11.2011)