PEUGEOT 607 2.2 PACK
Gdyby wyłączną miarą atrakcyjności samochodu był stopień zainteresowania, jakie wzbudza jego widok na drogach, wówczas Peugeot 607 znalazłby się w gronie zdecydowanych pretendentów do zwycięstwa. Przetestowaliśmy dotychczas grubo ponad setkę aut wprowadzanych na polski rynek lecz dawno nie byliśmy tak często zatrzymywani i przepytywani przez innych zmotoryzowanych o szczegóły dotyczące nowego „okrętu flagowego” francuskiego koncernu.
Trudno się temu dziwić. Styliści „607” w sposób wyjątkowo harmonijny połączyli tradycyjne standardy obowiązujące dla samochodów luksusowych (m.in. nawiązanie do sylwetki klasycznej limuzyny) z wymogami, jakie narzuca samochodowa moda u progu XXI wieku oraz prawa aerodynamiki. W efekcie powstało istne dzieło sztuki na kołach o eleganckiej, a przy tym nowoczesnej i oryginalnej linii.
Z nadwoziem Peugeota 607 znakomicie współgra jego wnętrze – wygodne, z przejrzystą i ergonomiczną deską rozdzielczą (do wyboru: czarną lub beżową) oraz tapicerką w stonowanych barwach. Elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z pamięcią wybranego ustawienia oraz kierownica ustawiana w dwóch płaszczyznach sprawiają, że komfort prowadzenia tej limuzyny dostępny jest dla użytkowników o diametralnie różnym wzroście i posturze.
Jazda „607” to czysta przyjemność, na którą oprócz przestronnego wnętrza i bogatego wyposażenia (patrz: wykaz obok) składa się skuteczne wyciszenie silnika i bardzo dobry przegląd sytuacji na drodze. Parkowanie blisko pięciometrowego pojazdu znacznie ułatwiają zainstalowane w tylnym zderzaku czujniki, sygnalizujące dźwiękiem zbliżanie się do przeszkody.
Na podstawie własnych doświadczeń nie możemy podzielić opinii zawartych w paru publikacjach prasowych krytykujących zawieszenie „607”. Być może jest to kwestia osobistych upodobań lecz naszym zdaniem nieco sztywniejsze zawieszenie, typowe zresztą dla Peugeotów, pozwala uniknąć niebezpiecznego złudzenia, iż jedziemy po drodze gładkiej jak stół, co może prowokować do rozwijania nadmiernych prędkości.
I wreszcie silnik. Wprawdzie testowane przez nas auto napędzał słabszy z dwóch oferowanych w Peugeocie 607 „benzyniaków” lecz zapewniamy, że moc 160 KM, jakie oferuje jednostka o pojemności 2230 cc w zupełności wystarcza do żwawego napędzania ważącej półtorej tony limuzyny. Wymownym potwierdzeniem tego przekonania jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane w czasie poniżej 10 sekund. Pamiętajmy poza tym, że mówimy o samochodzie z najwyższej półki w cenie nawet dwukrotnie niższej od konkurencji.
Tekst i zdjęcia
H. Jez.
Dane techniczno-eksploatacyjne:
Silnik
Rodzaj: benzynowy
Pojemność skokowa: 2230 cc
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Moc: 160 KM/116 kW przy 5650 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 217 Nm przy 3900 obr/min
Zasilanie: wtrysk wielopunktowy
Skrzynia biegów
Rodzaj: mechaniczna o 5 przełożeniach
Zawieszenie
Przód: kolumny pseudo Mc Pherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory zintegrowane, wahacze dolne oraz stabilizator poprzeczny
Tył: niezależne, typu wielowahaczowego
Hamulce
Przód: tarczowe wentylowane
Tył: tarczowe
Ogumienie: 225/55 R16
Osiągi
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,6 s
Zużycie paliwa na 100 km (cykl miejski, cykl pozamiejski, cykl mieszany): 12,7/7,2/9,2 l
Wymiary i masy
Długość/szerokość/wysokość: 4.877/1800/1437 mm
Rozstaw osi: 2.800 mm
Rozstaw kół przednich: 1539 mm
Rozstaw kół tylnych: 1537 mm
Masa własna: 1455 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2035 kg
Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem: 1800 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 80 l
Pojemność bagażnika: 601 l
Wybrane wyposażenie standardowe:
poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera, boczne poduszki powietrzne (kurtyna), wzmocnienia boczne oraz elementy pochłaniające energię uderzenia w drzwiach, system ABS, detektor spadku ciśnienia w oponach, wspomaganie kierownicy, regulator prędkości, komputer pokładowy, alarm oraz immobilizer Peugeot, obrotomierz, lampy ksenonowe, światła przeciwmgielne, automatyczna regulacja wysokości reflektorów, lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów, wycieraczki przednie z detektorem deszczu, tylna szyba ogrzewana z wyłącznikiem czasowym, szyba przednia atermiczna, kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach, zamek centralny drzwi oraz bagażnika sterowany falami radiowymi, szyby przednie oraz tylne sterowane elektrycznie, klimatyzacja elektroniczna z podziałem na część kierowcy i pasażera, filtr przeciwpyłkowy, regulacja wysokości oraz kąta siedziska fotela kierowcy, przednie fotele podgrzewane, tylna kanapa dzielona i składana 2/3 i 1/3, klimatyzowany schowek przedni, radioodtwarzacz Peugeot Audio ze sterowaniem przy kierownicy i 8 głośnikami, szyby przyciemniane, felgi aluminiowe 16″ Marguerite.
Wybrane wyposażenie dodatkowe (za dopłatą):
kontrola stabilności podwozia ESP (4.000 zł), nawigacja satelitarna GPS z ekranem kolorowym (7.590 zł), szyberdach elektryczny sekwencyjny (4.100 zł), tapicerka skórzana (6.800 zł), felgi aluminiowe 17″ (700 zł), radiotelefon z oddzielnym wyświetlaczem (3.100 zł).
Cena wersji podstawowej (stan na 8 września 2001):
148.300 zł