RAJD NORWEGII TEŻ DLA CITROENA
Rajd Norwegii, pełen emocjonującej walki aż do ostatnich metrów, zakończył się zwycięstwem jadącej Citroenem C4 WRC załogi Sebastien Loeb i Daniel Elena. Pięciokrotni mistrzowie świata triumfowali w Norwegii po raz pierwszy, pokonując o kilka sekund fińską załogę Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen. Dzięki temu sukcesowi poprawiają swój własny rekord – liczba różnych rajdów WRC, w których wygrywali, wzrasta do 20.
Dani Sordo i Marc Marti zajęli piąte miejsce, zaliczając punkty gwarantujące zespołowi Citroena utrzymanie prowadzenia w Klasyfikacji Konstruktorów w sezonie 2009 Rajdowych Mistrzostw Świata.
„To był rajd bardzo trudny do rozegrania w sensie psychologicznym. Dzisiaj rano byłem mocno spięty, widząc, że mam małą przewagę, a Mikko wygrywa odcinki. Na szczęście nie zmniejszyłem tempa, choć zapłaciliśmy za to niejedną chwilą strachu. Na starcie do ostatniej próby powtarzałem sobie, że na tych 20 km jeden błąd może oznaczać przegraną. Jednak wszystko poszło doskonale! Jestem bardzo szczęśliwy, że wygrałem tutaj po raz pierwszy” – mówił na mecie uśmiechnięty zwycięzca. – „To był fantastyczny rajd, rozgrywany od początku do końca w znakomitych warunkach. Nasz C4 WRC zasługuje na najwyższą ocenę, zarówno pod względem osiągów, jak i niezawodności.”
Olivier Quesnel, przyznaje, że dwie wygrane w dwóch pierwszych rundach sezonu 2009 to bardzo satysfakcjonujący bilans. „Do tego rajdu przystępowaliśmy w roli outsidera, a jednak udało się nam powtórzyć scenariusz z Rajdu Finlandii 2008, gdzie wszystko aż do mety przebiegało podobnie” – podkreślał szef zespołu Citroen Sport. – „Mam wielkie uznanie dla Mikko Hirvonena, ktory stoczył wspaniały pojedynek z Sebastienem. Uważam, że w ten weekend obydwaj prezentowali ten sam poziom, a o zwycięstwie zadecydowały dosłownie detale. Od dziś Sebastien i Daniel mają za sobą 49 zwycięstw w 20 rożnych rajdach WRC, czym dowodzą wielkiej wszechstronności. Dani także spisał się w tej rundzie bardzo dobrze. Dzisiaj trochę go powściągaliśmy, bo bardzo zależało nam na tym, aby zaliczył punkty, szczególnie na wypadek, gdyby zmuszony do ryzykowania Sebastien popadł w kłopoty. Po raz kolejny Dani wniósł cenny wkład w zespołowy wynik Citroena.”
Oficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Norwegii:
1. Loeb/Elena, Citroen C4, 3h28’15”9
2. Hirvonen/Lehtinen, Ford Focus, +9”8
3. Latvala/Anttila, Ford Focus, +1’21”8
4. H. Solberg/Menkerud, Ford Focus, +3’33”5
5. Sordo/Marti, Citroen C4, +3’52”0
6. P. Solberg/Mills, Citroen Xsara, +6’25”4
7. Wilson/Martin, Ford Focus, +6’35”6
8. Aava/Sikk, Ford Focus, +6’49”1
9. Ostberg/Unnerud, Subaru Impreza, +10’00”5
10. Ogier/Ingrassia, Citroen C4, +12’49”8
Klasyfikacja oficjalna kierowców po rundzie 2/12:
1. Sébastien Loeb – 20 (10, 10)
2. Mikko Hirvonen – 14 (6, 8)
3. Dani Sordo – 12 (8, 4)
4. Henning Solberg – 10 (5, 5)
5. Jari-Matti Latvala – 6 (0, 6)
6. Chris Atkinson – 4 (4, -)
7. Matthew Wilson – 4 (2, 2)
8. Sébastien Ogier – 3 (3, 0)
9. Petter Solberg – 3 (-, 3)
10. Urmo Aava – 1 (0, 1)
11. Khalid Al Qassimi – 1 (1, -)
Klasyfikacja oficjalna konstruktorów po rundzie 2/12:
1. Citroën Total WRT – 32 (18, 14)
2. BP Ford Abu Dhabi – 22 (8, 14)
3. Stobart VK M-Sport – 16 (8, 8)
4. Citroën Junior Team – 7 (5, 2)
Najbliższa runda: Rajd Cypru, 13-15 marca 2009.
Materiały źródłowe:
Citroen Polska
(15.02.2009)