MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
13 sierpnia 2009

RYNEK POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH: BEZ POPRAWY

Pierwsza połowa bieżącego roku stała pod znakiem powolnej stabilizacji cen używanych ciężarówek. Jednak okres ten już się skończył, a rynek ponownie negatywnie zareagował na bardzo słaby popyt. Wartości ciągników siodłowych Euro 2 i Euro 3 w ostatnich miesiącach gwałtownie spadły. Szczególnie dotyczyło to marek najtańszych na rynku (Iveco, Renault), co spowodowane było większą dostępnością bardziej prestiżowych marek w atrakcyjnych cenach. Popyt na ciągniki Euro 3 ogranicza się praktycznie do pojazdów z lat 2004 – 2006 i pochodzi wyłącznie od przewoźników krajowych. Samochody starsze kierowane są na eksport do krajów bliskowschodnich, jednak ich ceny są już bardzo niskie. Przewoźnicy międzynarodowi nastawieni są na zakup ciągników Euro 5 i dlatego od kilku miesięcy utrzymują one swoją wartość na mniej więcej stałym poziomie. Poza tym są wciąż dosyć drogie w Europie Zachodniej, a w polskiej ofercie komisów pojawiają się jako pojazdy pochodzące z windykacji.

Ze względu na wysoki kurs Euro import pojazdów z rynków zachodnioeuropejskich nadal nie jest opłacalny. Powoli słabnie popyt na ciągniki Euro 4. W chwili obecnej jest to norma przejściowa, która nie zapewni odpowiednich zysków wynikających z różnicy w cenie i mycie na niemieckich autostradach. Wartości tych pojazdów w perspektywie kilku-, kilkunastu miesięcy powinny zrównać się z Euro 3.

Widoczny jest spadek zainteresowania pojazdami dystrybucyjnymi, o DMC 7,5–18 ton. Jest to objaw kryzysu na rynku krajowym, co można także zauważyć w dużym spadku sprzedaży samochodów dostawczych. Popyt na pojazdy budowlane jest nadal niewielki, ale na stałym poziomie. Odczuwalny jest spadek cen kilkunastoletnich wywrotek, co świadczy o powolnym nasyceniu rynku samochodów konstrukcyjnych.

Stoki pojazdów nowych z 2008 roku wyczerpują się. Dzięki atrakcyjnej cenie importerzy sukcesywnie pozbywają się samochodów stokowych. Ich wyprzedanie spowoduje skokowy wzrost cen, pojazdy z roku produkcji 2009 są znacznie droższe, także ze względu na utrzymujący się wysoki kurs Euro. Z pewnością nie pozostanie to bez wpływu na najmłodsze używane ciężarówki. Mimo, że sytuacja ekonomiczna nie zachęca, mamy do czynienia z dobrym momentem na zakup nowego taboru transportowego.

Z punktu widzenia popytu, w perspektywie kilku najbliższych miesięcy nie należy spodziewać się większych zmian. Natomiast z punktu widzenia cen używanych pojazdów, ciągniki Euro 3 i starsze nadal będą tanieć (wciąż ich przybywa na rynku), a Euro 5 pozostanie na stałym, wysokim poziomie. W takiej sytuacji, przy stale powiększającej się różnicy między Euro 5 i Euro 3, należałoby zacząć rozważać zakup najmłodszych ciągników Euro 3, ponieważ dużo niższa cena zakupu zrównoważy koszty wyższego myta, a konstrukcyjnie Euro 3 jest znacznie prostszym i tańszym w obsłudze pojazdem.

Materiały źródłowe:
EurotaxGlass’s Polska
(22.07.2009)

 

NOWE AUDI A5 SPORTBACK PODWÓJNE WTRYSKIWACZE NISSANA DLA MAŁYCH SILNIKÓW

Powiązane wpisy

MOTOCYKLOWE NOWOŚCI HONDY

SERWIS AUTORYZOWANY

MOTOCYKLOWE NOWOŚCI HONDY

MERCEDES KLASY S COUPE W140: CIĄGLE ATRAKCYJNY, CHOĆ 30-LETNI

SERWIS AUTORYZOWANY

MERCEDES KLASY S COUPE W140: CIĄGLE ATRAKCYJNY, CHOĆ 30-LETNI

64 TONY POD PRĄDEM

SERWIS AUTORYZOWANY

64 TONY POD PRĄDEM

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2021
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OGŁOSZENIA
  • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • REPORTAŻ
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SOKÓŁ GDAŃSK
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2021
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl & PolskaWolna.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT