SALONOWA PREZENTACJA FIATA 500X
Wprawdzie najnowszy crossover Fiata będzie oferowany do sprzedaży dopiero w drugiej połowie tego kwartału lecz potencjalni nabywcy mają okazję obejrzeć go z bliska już teraz, podczas prezentacji w autoryzowanych salonach włoskiego koncernu. Gdańska firma Schewe stworzyła taką możliwość w sobotę, 24 stycznia 2015, udostępniając zainteresowanym osobom dwie wersje stylizacyjne Fiata 500X; miejską (na zdjęciu z lewej) oraz uterenowioną – wyższą o 2 cm w konsekwencji większego prześwitu.
500X jest technologicznym bliźniakiem Jeepa Renegade, zbudowanym na takiej samej płycie podłogowej, przejętej z Fiata 500L i produkowanym również w Melfi (Włochy). W zamyśle marketingowców ma być zgrabnym połączeniem mistrzostwa włoskich stylistów (vide: Fiat 500L) oraz kilkudziesięcioletnich doświadczeń amerykańskich konstruktorów w tworzeniu systemów napędowych dla aut terenowych (vide: Jeep). Czy to się udało? W odniesieniu do stylistyki z pewnością tak, natomiast z oceną walorów jezdnych Fiata 500X trzeba poczekać do pierwszych jazd.
Na razie z rzeczy pewnych możemy wymienić wspólne dla Fiata 500C i Jeepa Renegade jednostki napędowe, głównie produkcji włoskiej. Są to m.in. benzynowe 1.4 MultiAir Turbo (140 KM) i 1.4 MultiAir-II Turbo (170 KM) oraz wysokoprężne 1.3 MultiJet-II (95 KM), 1.6 MultiJet-II (120 KM) i 2.0 MultiJet-II (140 KM).
Bezdyskusyjnymi pozostają również oferowane rodzaje napędów (przedni i na obydwie osie), skrzynie biegów (manualne 5- i 6-stopniowe oraz automatyczna 9-stopniowa), liczba drzwi i miejsc siedzących (5) oraz wymiary (długość – 4250 mm, szerokość – 1800 mm i wysokość – 1600 mm dla wersji miejskiej,1620 mm dla wersji uterenowionej).
W kwestii ceny przyzwoicie wyposażonego Fiata 500X pewności nie mamy lecz z naszego rozpoznania wynika, że dla wersji miejskiej przednionapędowej będzie ona rozpoczynać się od 60 tys. zł, natomiast dla wersji uterenowionej 4-napędowej – od 80 tys. zł.
Tekst i zdjęcia:
H. Jez.