MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
19 kwietnia 2009

SAMOCHODOWY RADAR POWSZECHNEGO STOSOWANIA

Koncern Delphi opracował nowy, wielofunkcyjny, elektronicznie skanujący radar (ESR). Dzięki wykorzystaniu pozbawionej ruchomych części i sprawdzonej technologii monolitycznej, radar ESR zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi, miniaturyzację i niezawodność – a wszystko to za cenę, która sprawi, że oparte na technologiach radarowych systemy, zapewniające wygodę i bezpieczeństwo, staną się dostępne dla szerokiej rzeszy użytkowników samochodów.

 

 

Nowa technologia została opracowana wspólnie w amerykańskich centrach technicznych Delphi w Malibu (stan Kalifornia) i w Kokomo (stan Indiana). Urządzenie będzie produkowane w Singapurze. Pierwszą aplikacją używającą ESR jest, wchodzący do produkcji w połowie 2009 roku, czwartej generacji tempomat adaptacyjny (ACC) Delphi, instalowany w samochodach wprowadzanych na rynek w USA. W dalszych miesiącach 2009 roku system ten będzie również instalowany w kilku europejskich samochodach w modelach z roku 2010.

 

Największym wyzwaniem w projektowaniu ACC i systemów radarowych przewidujących i unikających kolizji jest połączenie szerokiego pola widzenia o krótkim zasięgu (aby wykrywać samochody nadjeżdżające z sąsiednich pasów ruchu i pieszych znajdujących się na wysokości samochodu) z wysokiej rozdzielczości pomiarem o dużym zasięgu, służącym do dokładnej oceny odległości i prędkości, umożliwiającym skuteczne rozróżnianie obiektów.

 

Aktualnie stosowane rozwiązania wykorzystują w tym celu radary z wieloma wiązkami, zarówno w połączeniu z mechanicznym skanowaniem, jak i nakładaniem na siebie kilku nieruchomych wiązek. Systemy mechanicznego skanowania drogi są bardzo dokładne, ale wymagają precyzyjnych i delikatnych urządzeń instalowanych w najbardziej narażonych na zniszczenie i silne wibracje miejscach samochodu. Systemy wykorzystujące nakładanie na siebie kilku nieruchomych wiązek są bardziej trwałe niż system skanowania mechanicznego, ale zwykle ich pole widzenia i rozdzielczość kątowa pozostawiają wiele do życzenia.

 

„Elektroniczne systemy skanujące są znacznie lepszym rozwiązaniem, ponieważ łączą one w sobie wyjątkowe osiągi z trwałością i małymi rozmiarami”, stwierdził dr Andreas Teuner, główny inżynier ds. systemów bezpieczeństwa w europejskim oddziale Delphi. „Systemy te są już od pewnego czasu wykorzystywane przez wojsko, ale dotąd były zbyt drogie, by można je było stosować w motoryzacji. Przełom dokonany przez Delphi, to zaprojektowanie urządzenia, które może być produkowane z wykorzystaniem procesów, które są już dobrze dostosowane do masowej produkcji układów sterowania silnikiem”.

 

Według dr. Teunera, to innowacyjne rozwiązanie spowoduje spadek ceny do tak atrakcyjnego poziomu, że po raz pierwszy technologia ta zacznie być wykorzystywana na masową skalę.

 

Nowy system wykorzystuje szyk antenowy zbudowany z elementów promieniujących opartych na liniach mikropaskowych. Pole widzenia wynika z konstrukcji elementów. Dwa odrębne zestawy antenowe są wykorzystywane do realizacji dwóch trybów pomiaru: długiego zasięgu, o polu widzenia 20 stopni i średniego zasięgu o polu widzenia 90 stopni. Sygnały z tych elementów łączone są w celu stworzenia wąskiego promienia, który może być skanowany elektronicznie w całym polu widzenia. Projekt szyku antenowego zapewnia kąt równy 3,5 stopnia i skanuje 64 pozycje wiązki. Czas pomiarowy dla każdego trybu to 25 milisekund, co daje częstotliwość aktualizacji równą 20 Hz.

 

Firma Delphi wybrała pasmo częstotliwości 76GHz, aby móc wdrożyć swój system na całym świecie oraz aby zminiaturyzować antenę. Jednoczesna transmisja i odbiór impulsu metodą Dopplera (STAR PD) dostarcza niezależny pomiar odległości i szybkości jego zmian, co umożliwia precyzyjną detekcję nieruchomych grup obiektów. Wraz z elektronicznie skanującym układem, właściwości te zapewniają doskonałe rozróżnienie różnorodnych celów, precyzję oceny odległości, prędkości zbliżania się obiektu i kąta, pod jakim znajduje się dany obiekt.

 

Kompletny moduł radaru, łącznie z układem elektronicznego sterowania, ma wielkość jedynie 13 cm x 9 cm x 3,9 cm. Niewielkie wymiary urządzenia umożliwiają umieszczenie czujnika pod maską samochodu i pozwalają na zintegrowanie go tak, aby dopełniał stylizację samochodu lepiej niż istniejące konsrukcje. Ponieważ urządzenie nie ma żadnych ruchomych części, jest całkowicie odporne na wibracje i niezwykle trwałe.

 

Jakość danych dostarczanych przez urządzenie Delphi umożliwia skuteczne funkcjonowanie tempomatu adaptacyjnego typu stop-and-go oraz złagodzenie kolizji poprzez usprawniony system samoczynnego hamowania, wyposażony w wykrywanie obecności pieszych i możliwość szybkiego reagowania na zbliżające się obiekty.

 

Ponadto, rozszerzając funkcje bezpieczeństwa dostępne w poprzedniej generacji radarowego systemu Delphi, który zawierał układ wczesnego ostrzegania i wspomagania hamowania, nowy system pozwoli układom hamowania i ochrony pasażerów być wstępnie gotowym i doprowadzi do powstania systemów pełnego hamowania awaryjnego samochodu, aby pomagać w unikaniu kolizji.

 

„Wierzymy, że ten atrakcyjny cenowo, działający w wielu trybach elektronicznie skanujący radar jest technologią, która zmieni obecną rzeczywistość i spowoduje znaczne obniżenie ceny różnorodnych systemów wspomagania kierowcy w czasie jazdy”, stwierdził dr Teuner. „Podobnie jak w przypadku tempomatu adaptacyjnego z wczesnym ostrzeganiem, systemem stop-and-go i systemem ostrzegania przed kolizją, który monitoruje ruch przed samochodem, widzimy zastosowanie tego urządzenia w systemach ostrzegania przed zderzeniami bocznymi, następującej po tym integracji z systemami wizyjnymi, celem otrzymania bardzo wysokiej jakości danych, co w konsekwencji sprawi, że szeroka oferta nowych funkcji bezpieczeństwa będzie osiągalna w przystępnej cenie. Ta technologia wprowadzi nową generację systemów bezpieczeństwa do produkcji”.

 

 

 

 

Elektroniczne systemy skanujące są wykorzystywane do realizacji dwóch trybów pomiaru: długiego i średniego zasięgu. Ich zaletą są wyjątkowe osiągi połączone z trwałością i małymi rozmiarami.

 

 

 

 

 

Kompletny moduł radaru, łącznie z układem elektronicznego sterowania, ma wielkość jedynie 13 cm x 9 cm x 3.9 cm. Niewielkie wymiary urządzenia umożliwiają umieszczenie czujnika pod maską samochodu.

 

Materiały źródłowe:
Delphi
(16.04.2009)

GRA INTERESÓW „ANIOŁY” FORMUŁY 1

Powiązane wpisy

BEZKLUCZYKOWY SYSTEM URUCHAMIANIA  SAMOCHODÓW: TYLKO 5 PROC. ODPORNOŚCI NA KRADZIEŻE

MOTO-TECHNIKA

BEZKLUCZYKOWY SYSTEM URUCHAMIANIA SAMOCHODÓW: TYLKO 5 PROC. ODPORNOŚCI NA KRADZIEŻE

ADAC Test 2021: OPONY ZIMOWE

MOTO-TECHNIKA

ADAC Test 2021: OPONY ZIMOWE

20141104_msc_bosch

MOTO-TECHNIKA

MOTOCYKLOWY UKŁAD STABILIZACJI MSC

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BEZ CENZURY
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2021
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OGŁOSZENIA
  • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • REPORTAŻ
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SOKÓŁ GDAŃSK
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ZAPISKI PODSĄDNEGO
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2021
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl & PolskaWolna.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT