MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
11 lipca 2009

SUZUKI GRAND VITARA 2.4 VVT DE LUXE

Zaczynam od uderzenia się we własne piersi. Jeszcze kilkanaście lat temu wchodzące na polski rynek samochody segmentu SUV (Sport Utility Vehicle – samochód sportowo-użytkowy) wzbudzały we mnie uczucia raczej negatywne, skłaniające do wystawienia pojazdom tego rodzaju etykietki „bulwarówek”. Ich posiadacze mogli – moim zdaniem – grać role twardzieli od jazdy po wertepach bez opuszczania centrów miast i wyasfaltowanych ulic wokół  najmodniejszych dyskotek.

Z czasem zmieniłem jednak zdanie, w czym główna zasługa stanu naszych dróg. Oto bowiem okazało się, że w warunkach polskich SUV zyskuje   niebagatelny atut samochodu, który gwarantuje komfort godny limuzyny, a jednocześnie – ze swoim mocnym zawieszeniem, dużymi kołami, znacznym prześwitem i napędem na obydwie osie – zachowuje szczególną  odporność na wyrwy, zapadnięcia, koleiny i szereg innych niespodzianek czyhających na nas bynajmniej nie w terenie lecz na ulicach polskich metropolii. Ostatni raport NIK, który wykazał, że w samej stołecznej Warszawie natychmiastowego remontu wymaga około 70 proc. ulic jest tutaj najwymowniejszą ilustracją.

Suzuki Grand Vitara dysponuje wszystkimi z wymienionych powyżej walorów jezdnych. Samochód prowadzi się pewnie po wybranym przez kierowcę  torze jazdy, bardzo dobrze „zbiera” nierówności w nawierzchni drogi, a i wjazd na wysoki krawężnik nie stanowi dlań żadnego problemu. Co istotne – mimo oferowania identycznych rozwiązań technicznych i podobnego poziomu wyposażenia, jest zarazem pojazdem znacznie tańszym od konkurentów z tego samego segmentu.

Dwa lata temu jeździliśmy trzydrzwiową wersją Grand Vitary i w ślad za spostrzeżeniami z tamtego okresu, dotyczącymi wnętrza samochodu, możemy również dzisiaj podkreślić, że w wersji pięciodrzwiowej:

a) siedzisko i oparcie daje się bez problemu dostosować do gabarytów i schorzeń (skolioza, lordoza etc.) większości Polaków i Polek, co w samochodach koncernów azjatyckich nie zawsze było oczywistością,

b) deska rozdzielcza wykonana jest zgodnie z zasadami ergonomii (wskaźniki w zasięgu wzroku, manipulatory w zasięgu ręki) oraz z dobrych materiałów – nie hałasujących od wibracji i nie oślepiających odbitymi promieniami słońca,

c) wyższa od standardowej pozycja kierowcy oraz dobrze przeszklona kabina gwarantują optymalny przegląd sytuacji na drodze praktycznie w każdych warunkach,

d) mamy gdzie ulokować okulary przeciwsłoneczne, butelkę z ulubionym napojem, kanapkę lub ciasteczka, drogowy atlas Polski oraz inne podręczne drobiazgi,

e) wyciszenie samochodu jest wystarczające do odbioru stacji radiowych i delektowania się ulubionymi utworami z płyt CD lub plików MP3.

Ponadstandardowe wyposażenie Grand Vitary oraz wysoka jakość użytych materiałów i staranność montażu idą w parze z walorami użytkowymi tego samochodu. To jakby motoryzacyjny doktor Jekyl i pan Hyde w jednym. Gdy trzeba, możemy bez odrobiny zażenowania zajechać Vitarą na ekskluzywne przyjęcie lub spektakl w operze, mając zarazem pewność, że wieczorowa  kreacja lub staranny makijaż naszej partnerki nie doznają jakiegokolwiek uszczerbku. Pomoże nam w tym m.in. przestronne wnętrze, skórzana tapicerka i automatyczna klimatyzacja. Wystarczy jednak złożyć tylną kanapę, aby luksusowa limuzyna przekształciła się w całkiem pojemny samochód użytkowy, w dodatku – bez wyrzekania się wspomnianej klimatyzacji i skórzanej tapicerki.

Lojalnie uprzedzamy, że testowana przez nas Grand Vitara nie jest propozycją dla każdego kierowcy. 170-konny silnik benzynowy sugeruje wprawdzie ponadprzeciętne osiągi lecz trzeba pamiętać również o ponadprzeciętnej masie samochodu. Bez wprawnego operowania dźwignią  zmiany biegów i pedałem przyspieszenia nie uzyskamy oczekiwanej dynamiki, zwłaszcza w zakresie wyższych prędkości. Ci, którzy to potrafią, będą mieli powody do satysfakcji.

Tekst i zdjęcia:
Henryk Jezierski
(10.07.2009)
 

 

SUZUKI GRAND VITARA 2.4 VVT DE LUXE

 

HISTORIA MODELU:
Jesień 1997: debiut w Japonii
1998: wejście na rynek europejski
2000: nowy turbodiesel 2.0 (Common Rail), produkowany przez PSA
2005: debiut modelu II generacji
2008: restylizacja oraz dwa nowe silniki benzynowe

 

DANE TECHNICZNE:

 

SILNIK
Typ: J24B z VVT
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Liczba zaworów na cylinder: 4
Pojemność skokowa: 2.393 cc
Średnica x skok: 84,0 x 90,0 mm
Stopień sprężania: 10:1
Zasilanie: wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna: 124 kW (169 KM) przy 6.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 227  Nm przy 3.800 obr./min
Norma emisji spalin: Euro 4

 

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU:
Rodzaj: stały, 4-zakresowy napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, manualna
Mechanizm różnicowy: międzyosiowy, z blokadą
Przełożenie skrzyni rozdzielczo-redukcyjnej – szosowe / terenowe: 1,000 / 1,970

 

NADWOZIE
Rodzaj: 5-drzwiowe, samonośne z wbudowaną konstrukcją ramową
Długość całkowita od zderzaka do zderzaka (z pełną osłona koła zapasowego): 4.300 mm (4.500 mm)
Szerokość całkowita: 1.810 mm
Wysokość całkowita: 1.695 mm
Rozstaw osi: 2.640 mm
Rozstaw kół przednich / tylnych: 1.540 mm / 1.570 mm
Prześwit podwozia: 200 mm
Minimalny promień skrętu: 5,5 m
Kąt natarcia: 29 stopni
Kąt rampowy: 10 stopni
Kąt zejścia: 27 stopni

 

PODWOZIE
Układ kierowniczy: zębatkowy ze wspomaganiem hydraulicznym
Zawieszenie przednie: kolumny MacPherson
Zwieszenie tylne: wielowahaczowe
Hamulce przednie: tarczowe wentylowane
Hamulce tylne: tarczowe wentylowane
Rozmiar opon: 225/65 R17, 225/60 R18

 

MASY, POJEMNOŚCI
Liczba miejsc: 5
Pojemność bagażnika przy siedzeniach w normalnej pozycji: 398 litrów
Pojemność bagażnika przy złożonych i odchylonych do przodu siedzeniach tylnych: 758 litrów
Pojemność bagażnika maksymalna od podłogi do dachu: 1.386 litrów
Pojemność zbiornika paliwa: 66 l
Masa własna bazowa / z pełnym wyposażeniem: 1.552 kg / 1670 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2.100 kg

 

OSIĄGI
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Przyspieszenie do 0 do 100 km/h: 11,7 s
Zużycie paliwa na 100 km w cyklu miejskim, pozamiejskim i mieszanym: 11,4 / 7,6 / 9,0 l
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 208 g/km

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE:
Wspomaganie układu kierowniczego
ABS + EBD + BAS
ESP
Czołowe poduszki powietrzne
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne
Automatyczna klimatyzacja
Immobiliser
Centralny zamek
Elektrycznie regulowane szyby drzwi przednich
Elektrycznie regulowane szyby drzwi tylnych
Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
Podgrzewane fotele przednie
Regulacja wysokości fotela kierowcy
Radioodtwarzacz CD z czytnikiem MP3
Aluminiowe obręcze kół
Skórzana tapicerka siedzeń
Tempomat
System kluczyka elektronicznego
Okno dachowe

 

CENA (stan na 06.07.2009):
109.900 PLN

 

REKLAMA

Autoryzowany Dealer Suzuki
AUTO-GOSK Sp. z o.o.
www.gosk.suzuki.pl
Salon sprzedaży:
Gdynia, ul. Chwaszczyńska 72
tel. 0 58 629 4000
Punkt wystawowy:
Sopot, Al. Niepodległości 960
tel. 0 58 341 87 25
Serwis, mechanika, blacharstwo-lakiernictwo:
Gdynia, ul. Chwaszczyńska 72
tel. 0 58 629 45 43

VOLVO V 70, S 80, XC 60, XC 70: NIESPRAWNOŚĆ UKŁADU CHŁODZENIA YAMAHA XVS 950A MIDNIGHT STAR

Powiązane wpisy

20150714_yamaha_tricity_02

OD PIERWSZEGO WRAŻENIA

YAMAHA TRICITY 125 cc

20110303_webasto_dualtop_09

OD PIERWSZEGO WRAŻENIA

OGRZEWANIE POSTOJOWE WEBASTO DUAL TOP RHA-100

20101118_cosy_paws_04

OD PIERWSZEGO WRAŻENIA

GRZEJNIK KWARCOWY TANSUN COSYPAWS 0,75 kW

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BEZ CENZURY
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2021
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OGŁOSZENIA
  • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • REPORTAŻ
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SOKÓŁ GDAŃSK
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ZAPISKI PODSĄDNEGO
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2021
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl & PolskaWolna.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT