MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
31 marca 2015

WIOSENNE MANEWRY LIDERA

Wprawdzie firmie z branży TSL (dla mniej zorientowanych: Transport – Spedycja – Logistyka) takie wyzwania nie mogą być obce lecz to, czego dokonała nieliczna ekipa działu marketingu Scanii Polska wzbudza niekłamane uznanie. Na dowód skrócony kalendarz przedsięwzięcia nazwanego „Scania Test Tour 2015 Off Road”: 16 marca – Lublin, 19 marca – Wrocław, 23 marca – Bydgoszcz, 28 marca – Białystok i na zakończenie 31 marca – Warszawa. A po drodze były jeszcze: Kraków, Gliwice, Łódź, Poznań, Koszalin, Gdańsk i Olsztyn. W sumie tylko dwa tygodnie i aż 12 lokalizacji do których trzeba było dostarczyć 12 ciężarówek Scanii plus kilka ciężkich maszyn firmy Liebherr. A na miejscu zorganizować dodatkowo atrakcyjne „poligony” – głównie żwirownie – pozwalające w pełni zademonstrować paletę możliwości drzemiących w pojazdach przeznaczonych dla budownictwa, leśnictwa i energetyki.

 

Rodzi się pytanie: i po co to, skoro w segmencie tzw. podwozi czyli pojazdów do zabudowy według życzenia klienta, Scania zdecydowanie przewodzi w Polsce? Na 2.441 tego rodzaju ciężarówek sprzedanych w ubiegłym roku aż 542 (22,2 proc.) miało na masce charakterystyczny emblemat z gryfem. Na dalszych miejscach znalazły się Mercedes-Benz – 481, MAN – 441, Volvo – 364 oraz DAF – 298. W dwóch pierwszych miesiącach tego roku było jeszcze lepiej. Na 258 sprzedanych podwozi Scanii przypadło 68, tj. 26,4 proc. całości. Ten ranking uzupełniają: 2. Volvo – 50 (19,4%), 3. Mercedes-Benz – 45 (17,4%), 4. MAN – 38 (14,7%), 5. DAF – 37 (10,5%), 6. Iveco – 20 (7,8%), 7. Renault – 10 (3,9%).

 

 

Okazją do rozwiania wątpliwości na temat sensu dalszego promowania tego, co i tak sprzedaje się dobrze była konferencja prasowa zorganizowana przed pomorskim etapem testowego cyklu (czwartek, 26 marca 2015 – żwirownia w Głazicy pod Szemudem). Pełniący rolę gospodarza imprezy Paweł Paluch – dyrektor marketingu Scanii Polska oraz odpowiedzialny w tej firmie za sprzedaż pojazdów konstrukcyjnych Paweł Cegliński podkreślili, że poza naturalną chęcią utrzymania pozycji lidera w segmencie podwozi, kluczową pozostaje rychła perspektywa napływu do Polski środków unijnych w wysokości ok. 100 mld zł na inwestycje oraz ok. 50 mld zł na modernizację lub remont tego, co już zostało zrobione. To ostatni zastrzyk tej wielkości dla naszej gospodarki. Jest zatem tort do uszczknięcia i ewidentnym błędem byłoby zrezygnowanie z walki o jego – jak największy – kawałek.

 

 

 

Scania ma w tej walce szanse niebagatelne. Działając od lat w segmencie podwozi opanowała niemal do perfekcji wychodzenie naprzeciw życzeniom każdego klienta, a realizując te życzenia potrafiła dobrać sobie grupę profesjonalnych wykonawców specjalistycznych zabudów. Godzi się podkreślić, że znaczącą rolę wśród nich zajmują firmy polskie, oferujące produkty na najwyższym, światowym poziomie.

Można to było zauważyć także w parku samochodowym udostępnionym przez Scanię do testów. Firma Skibicki dostarczyła wywrotkę trójstronną  dla Scanii G 410 z napędem 6×6 oraz naczepę-wywrotkę dla Scanii G 410 z napędem 4×4, firma Konar przygotowała samochód skrzyniowy z żurawiem dla Scanii P 360 z napędem 4×4, firma MHS Mikulski zabudowała pojazd do przewozu drewna stosowego z przyczepą na bazie Scanii G 490 z napędem 6 x 4, firma KH-Kipper przygotowała wywrotkę tylnozsypową na podwoziu Scanii G 450 z napędem 8×6 oraz hakowca na podwoziu Scanii P 320 z napędem 4×2, firma Elbo uzupełniła wywrotką trójstronną podwozie Scanii P 410 z napędem 6×4, betonomieszarka na podwoziu Scanii G 360 z napędem 8×4 to dzieło FM Leżajsk, a drugi z demonstrowanych pojazdów do przewozu drewna stosowego na bazie Scanii C 490 z napędem 6×4 dostarczyła firma Graco. Jeśli do tego wykazu dorzucimy ciągnik Scania P 440 z naczepą firmy Wielton to okaże się, że aż dziesięć na dwanaście testowych samochodów zostało zabudowanych lub doposażonych przez firmy polskie. Tym łatwiej uczynić zadość dziennikarskiemu obowiązkowi i dodać, że dwa pozostałe pojazdy to wywrotka tylnozsypowa Meiller na podwoziu Scanii P 410 z napędem 8×4 oraz hakowiec HIAB na podwoziu Scanii G 410 z napędem 6×2.

 

 

 

Wart odnotowania jest szereg zmian dokonanych w „off-roadowych” podwoziach Scanii z myślą o wymagającej branży budowlanej oraz leśnej. Najkrócej mówiąc poszły one w kierunku wzmocnienia konstrukcji samochodów oraz uproszczenia ich obsługi przez kierowców. Kierunek pierwszy najlepiej oddaje zastosowanie progresywnych resorów parabolicznych o nośności do 26 ton oraz znacznie wytrzymalszych wózków i półosi. Popracowano również nad kabinami wyposażając je m.in. w solidniejszy stalowy zderzak ze specjalnym zaczepem holowniczym, płytę ochronną pod komorą silnikową, osłony reflektorów i spryskiwacze lamp oraz składany stopień wejściowy. Dzięki tym zmianom kąt natarcia kabiny zwiększył się do 25 stopni. Kierowcy natomiast otrzymali m.in. ergonomicznie (bliżej dźwigni zmiany biegów) usytuowany panel kontroli trakcji oraz – jako wyposażenie opcjonalne – system Opticruise z trybem „off road” zapewniającym w pełni automatyczną zmianę biegów w trudnych warunkach terenowych i wzmocniony do 4100 Nm retarder działający także przy niskich prędkościach.  

Oczywiście, potencjalni nabywcy pojazdów konstrukcyjnych Scanii mają do wyboru pełną gamę zarówno silników (od 9-litrowych o mocy 250 KM do 16-litrowego V8 o mocy 730 KM), jak i kabin (serii  P, G lub R).

 

Niżej podpisany na wymagającym terenie żwirowni w Głazicy sprawdzał walory ciągnika Scania G 410 o napędzie 4×4 z naczepą firmy Skibicki, wywrotki tylnozsypowej KH-Kipper na podwoziu Scanii G 450 z napędem 8×6 oraz wywrotki trójstronnej w zabudowie firmy Skibicki na podwoziu Scanii G 410 z napędem 6×6. Każdy z tych pojazdów prowadził się nieco inaczej i wymagał doboru tras o różnym stopniu trudności lecz wszystkie posiadały cechy wspólne: łatwe operowanie przełożeniami i blokowanie mostów w razie takiej potrzeby oraz hamulce działające skutecznie nawet na stromych zjazdach pokonywanych z pełnym obciążeniem. Co ważne, dotyczyło  to pojazdów Scanii w wyposażeniu standardowym, bez sięgania po wsparcie opcjonalnego systemu Opticruise lub retardera.

Tekst i zdjęcia:
Henryk Jezierski

NOWY MERCEDES-MAYBACH PULLMAN NA MUNDIAL DO… SĄSIADA

Powiązane wpisy

TAK UMIERAJĄ POLACY, CZYLI „PANDEMIA” JAKO WYMARZONE ŻEROWISKO PASOŻYTÓW I… ZBRODNIARZY

PUBLICYSTYKA

TAK UMIERAJĄ POLACY, CZYLI „PANDEMIA” JAKO WYMARZONE ŻEROWISKO PASOŻYTÓW I… ZBRODNIARZY

HOMOFILIA – śmiertelna dla Polaków choroba

PUBLICYSTYKA

HOMOFILIA – śmiertelna dla Polaków choroba

SOJUSZ NARODOWO-SOCJALISTYCZNY, CZYLI JAK G. BRAUN WZMOCNIŁ UKŁAD GDAŃSKI

PUBLICYSTYKA

SOJUSZ NARODOWO-SOCJALISTYCZNY, CZYLI JAK G. BRAUN WZMOCNIŁ UKŁAD GDAŃSKI

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2021
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OGŁOSZENIA
  • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • REPORTAŻ
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SOKÓŁ GDAŃSK
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2021
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl & PolskaWolna.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT