MOTO.MEDIA.PL
  • HOME
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
20 lipca 2009

YAMAHA XVS 950A MIDNIGHT STAR

Skłamałbym ewidentnie twierdząc, że jestem miłośnikiem chopperów. Mówiąc krótko – nie jestem. Ale nie zamierzam również unikać tematów trudnych bądź nie przystających do moich osobistych upodobań. Zwłaszcza, że wśród Czytelników „MOTO” oraz moich znajomych jest wielu zdecydowanych miłośników tego rodzaju jednośladów. Nie darowaliby mi ignorowania chopperów tylko dlatego, że za nimi nie przepadam. Jak mówią: „jeden woli córkę, drugi – teściową”. O gustach się nie dyskutuje. Można co najwyżej sprawdzić ich zasadność…

Więc sprawdzam. Mój wybór padł na Yamahę 950A Midnight Star. Nieprzypadkowo. To najsłabszy z reprezentantów rodziny chopperów w ofercie japońskiego koncernu. Po średnio przyjemnych doświadczeniach sprzed kilku lat – także z modelem marki uchodzącej za najbardziej kultową – wolę prowadzić pojazd o mocy pozwalającej bezpiecznie korygować manewry, które w wypadku kierowania innymi motocyklami wydają się być dziecinnie proste, tymczasem akurat za kierownicą chopperów takimi nie są.

Zacznijmy jednak od wyglądu testowanego pojazdu, bowiem dla miłośników chopperów ma on znaczenie wręcz kluczowe. Otóż Yamaha XVS 950A nie dość, że w niczym nie ubliża przyjętym standardom stylistycznym dla reprezentowanego segmentu, to jeszcze wnosi do nich udane połączenie klasyki z nowoczesnością. Z jednej strony mamy masywny, długi i niski pojazd w pełni zasługujący na miano chopperowego „przystojniaka”, z drugiej – widzimy, że jego solidną ramę wypełniono najnowszą technologią, na czele z nowym, znakomitym  silnikiem o pojemności 942 cc w układzie V-twin. Taki widok wzbudza w nas przekonanie, że konstruktorzy mieli ambicję zadbania nie tylko o estetyczne odczucia użytkowników chopperów ale także zaoferowania im takich warunków prowadzenia pojazdu, aby te odczucia nie uległy osłabieniu wskutek np. konieczności bezustannej walki o utrzymanie motocykla w założonym kursie.

Co stanowi bowiem największą niespodziankę dla kierowcy, który zajmie miejsce w nisko osadzonym siodle Yamahy VS 950 A i ruszy „w siną  dal”? Otóż przed wszystkim to, że ten motocykl naprawdę skręca, naprawdę daje się łatwo prowadzić i naprawdę hamuje. Każdy, kto pojeździł choćby paręset kilometrów chopperami starszej generacji, wie doskonale o czym piszę. Po ledwie dwóch dniach testowania „mój” chopper zachowywał się niczym rasowy naked. W warunkach miejskich znajdował przestrzeń między rzędami samochodów (wystarczyło pamiętać, że tył z obszernymi sakwami ma taka samą szerokość jak  kierownica), na Obwodnicy Trójmiasta bez problemu rozpędzał się do 150 km/h, a na serpentynach dróg Szwajcarii Kaszubskiej pozwalał pochylać się prawie jak na wyścigach superbike-ów. Piszę „prawie”, bowiem wspomniane sakwy oraz specjalne „stopki” dla kierowcy mają swoje wymagania i nie pozwalają na zbytnie szarżowanie w tym względzie.

Podczas lipcowych upałów powyższy kompromis rekompensowany był możliwością jazdy – zwłaszcza miejskiej, z szybkościami nie przekraczającymi dopuszczalnych – w sandałach i w podkoszulce, sprytnie podkreślającej, że jej właściciel naprawdę potrafi ujarzmić blisko 300-kilogramowego rumaka. A że ów rumak dysponuje mocą tylko 54 KM? Trudno, lansowanie rzadko kiedy opiera się na uczciwych zasadach. Poza tym, dla ambitnych w odwodzie pozostają jeszcze dwa choppery Yamahy z tej samej rodziny; XVS 1300A o mocy 73 KM oraz XV 1900A o mocy 90 KM. Przy okazji – nieczęsto producenci stwarzają swoim klientom możliwość tak spokojnego i bezpiecznego przesiadania się na coraz mocniejsze pojazdy w ramach tego samego segmentu i bez konieczności zmieniania swoich preferencji stylistycznych.

Tekst i zdjęcia:
Henryk Jezierski
(17.07.2009)

 

YAMAHA XVS 950A – DANE TECHNICZNE:

SILNIK

Typ: Chłodzony powietrzem, 4-suwowy, V-twin 2-cylindrowy, 4-zaworowy, SOHC
Pojemność skokowa: 942 cc
Średnica x skok tłoka: 85,0 x 83,0 mm
Stopień sprężania: 9:1
Moc maksymalna: 39,4 kW (54 KM) przy 6.000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 76,8 Nm (7,84 kgm) przy 3.000 obr/min
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Zasilanie paliwem: Wtrysk
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonowy: TCI
Starter: Elektryczny
Skrzynia biegów: 5-stopniowa
Przeniesienie napędu: Pas
Pojemność zbiornika paliwa: 17 l
Pojemność zbiornika oleju: 4 l

PODWOZIE
Rodzaj: Rama stalowa, podwójna kołyskowa
Zawieszenie przód: Widelce teleskopowe o średnicy 41 mm
Skok zawieszenia przód: 135 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 110 mm
Kąt główki ramy: 32º10′
Wyprzedzenie koła: 145 mm
Hamulec przód: Pojedyncza tarcza o średnicy 320 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza o średnicy 298 mm
Opona przód: 130/70-18M/C 63H
Opona tył: 170/70B16M/C 75H

WYMIARY
Długość: 2.435 mm
Szerokość: 1.000 mm
Wysokość: 1.080 mm
Wysokość siedzenia: 675 mm
Rozstaw osi: 1.685 mm
Minimalny prześwit: 145 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy: 278 kg

CENA
(stan na 07 lipca 2009):
40.900 PLN

 

 

  

REKLAMY:

SSP (Speedway Star Promotion)
Autoryzowany Dealer Yamaha
Sprzedaż, serwis, części, akcesoria:
81-531 Gdynia, ul. Wielkopolska 268
www.yamaha-gdynia.pl
tel. 0 58 668 19 39, fax 0 58 668 17 31
e-mail: biuro@yamaha-gdynia.pl

SUZUKI GRAND VITARA 2.4 VVT DE LUXE AUDI TT RS – NOWY WYMIAR DYNAMIKI

Powiązane wpisy

NIEZWYCZAJNE,  NADZWYCZAJNE…

JEDNOŚLADY

NIEZWYCZAJNE, NADZWYCZAJNE…

NOWATORSKI KASK MOTOCYKLOWY Z 360-STOPNIOWYM PRZEGLĄDEM SYTUACJI

JEDNOŚLADY

NOWATORSKI KASK MOTOCYKLOWY Z 360-STOPNIOWYM PRZEGLĄDEM SYTUACJI

yamaha_nmax_10

JEDNOŚLADY

YAMAHA NMAX 125

Kategorie

  • (D)EFEKTY
  • AKTUALNOŚCI
  • BLASKI I CIENIE SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
  • FELIETONY, KOMENTARZE, POLEMIKI 1977 – 2021
  • FOTO-PRZESTROGA
  • GALERIE
  • JEDNOŚLADY
  • KRONIKA
  • MOTO-TECHNIKA
  • OD PIERWSZEGO WRAŻENIA
  • OGŁOSZENIA
  • OSTRZEGAMY, ODRADZAMY
  • OTRZYMALIŚMY, WYSZUKALIŚMY
  • PREMIERY
  • PUBLICYSTYKA
  • REPORTAŻ
  • SERWIS AUTORYZOWANY
  • SOKÓŁ GDAŃSK
  • SPORT, TURYSTYKA
  • ŻYDOKOMUNA W REALIACH POLSKICH 1926 – 2021
MOTO.MEDIA.PL
  • Strona główna
  • O NAS
  • REKLAMA
  • AUTO MOTO MARKET
  • KONTAKT
  • Polityka prywatności
Copyright © MOTO.media.pl & PolskaWolna.pl All Rights Reserved

Dobrowolne wpłaty na rozwój portalu:

PLN – PKO Inteligo nr 50 1020 5558 1111 1172 6980 0030
USD – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0358 3184
EUR – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL36 1020 1811 0000 0502 0358 3150
GBP – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL39 1020 1811 0000 0902 0389 4755
CHF – BIC/SWIFT: BPKOPLPW IBAN: PL88 1020 1811 0000 0502 0389 4748

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę plików cookies w swojej przeglądarce.
Polityka prywatności OK, ROZUMIEM
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT