Z ENERGIĄ NA SZKOLNE BOISKA
Stadion Energa Gdańsk był we wtorek, 17 października 2017 roku miejscem inauguracji ciekawego programu sportowo-edukacyjnego „Drużyna Energi” adresowanego do uczniów klas VI i VII szkół podstawowych. Podstawowym zadaniem przedsięwzięcia firmowanego i sponsorowanego przez Grupę Energa oraz New Balance jest zachęcenie młodych ludzi do aktywności fizycznej i udowodnienie, że korzystanie z internetu może być nie wrogiem lecz wręcz sprzymierzeńcem w walce o zdrowie i rozwój dzieci.
Pomóc w tym mają czterej ambasadorowie projektu o nietuzinkowych dokonaniach w swoich specjalnościach – Krzysztof Golonka, Bartosz Ignacik, Marek Citko oraz Krzysztof Ignaczak. Pierwszy z wymienionych to m.in. mistrz świata w piłkarskich trikach i finalista programu „Mam Talent”. Filmy z jego popisami ogląda w serwisie internetowym YouTube ponad 5 mln. osób miesięcznie. Bartosz Ignacik (na zdjęciu poniżej) jako dziennikarz sportowy znany głównie z programu „Turbokozak” w telewizji NC+ poprowadzi w ramach Drużyny Energii „turbokozakową” rywalizację w zwycięskich szkołach. Marka Citko (na zdjęciu powyżej) kibicom piłki nożnej specjalnie przedstawiać nie trzeba. Jest często uważany za największy talent piłkarski Polski przełomu XX i XXI wieku, którego karierę przerwała poważna kontuzja. Jako napastnik naszej reprezentacji strzelił bramkę Anglikom na legendarnym stadionie Wembley, a w plebiscycie „Przeglądu Sportowego” został wybrany najpopularniejszym sportowcem roku 1996. Osoba Krzysztofa Ignaczaka w gronie ambasadorów projektu przekonuje, że nie zostanie on w całości „zawłaszczony” przez futbol. Mistrz świata i Europy, zwycięzca Ligi Światowej oraz sześciokrotny mistrz Polski ma duże szanse, aby przekonać 13- i 14-latków także do siatkówki.
Uczestnicy turnieju przez pięć miesięcy, od grudnia do kwietnia, będą zachęcani do podejmowania sportowych wyzwań. Na stronie internetowej www.DruzynaEnergii.pl raz w tygodniu opublikowany zostanie film z ćwiczeniami, które uczniowie będą musieli powtórzyć. Za każde wideo z zadaniem „odrobionym” przez młodzież szkoła otrzyma punkty. Do najbardziej aktywnej w każdym miesiącu placówki przyjedzie drużyna ambasadorów i przeprowadzi wyjątkowy konkurs. Punktowana będzie precyzja, powtarzalność i technika. Wśród konkurencji nie zabraknie widowiskowych strzałów w poprzeczkę czy perfekcyjnego podbijania piłki siatkowej. Jest o co walczyć! Dla trzech najlepszych szkół nagrodą będzie wyposażenie sali gimnastycznej. Organizatorzy przewidzieli też wyróżnienia indywidualne.
Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA:
– Zdecydowaliśmy się wesprzeć ten projekt, bo jak żaden inny zachęca dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, jednocześnie wykorzystując możliwości nowoczesnej technologii. W dobie rozwoju technologicznego nie możemy obrażać się na to, że nasze dzieci chcą z tych nowinek korzystać. Jednocześnie musimy pamiętać, że aktywność fizyczna jest naturalną potrzebą każdego dziecka od najmłodszych lat, więc my, dorośli, powinniśmy o ten rozwój dbać. Chcemy, aby projekt Drużyna Energii był przede wszystkim wspaniałą zabawą i stał się ulubionym programem polskich dzieci.
Robert Leszczyński, dyrektor marketingu New Balance Polska:
– Jedną z misji naszej firmy jest edukacja najmłodszych w zakresie aktywności fizycznej, ale też dbanie o prawidłową dietę, właściwe nawadnianie i odżywianie. Dlatego wartością dodaną projektu Drużyna Energii z pewnością będzie możliwość edukacji dzieci również w tym zakresie. Dodatkowo wyjątkowi ambasadorzy oraz dedykowane stroje sportowe z pewnością spodobają się młodzieży. To jednak dopiero początek gry!
Na zdjęciu od lewej: Krzysztof Golonka, Krzysztof Ignaczak, Anna Ziobroń – dyrektor departamentu marketingu i komunikacji Energa SA, Robert Leszczyński – dyrektor marketingu New Balance Polska, Marek Citko, Bartosz Ignacik
H. Jez.